پرسشتان را مطرح کنید

خانه » متفرقه » مشکل ترک تحصیل
1 امتیاز
Vote Con!

مشکل ترک تحصیل

ترک تحصیل

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت مشاور گرامی.
بنده مدتی است که به فکر ترک تحصیل و کار کردن افتاده ام .
کلاس اول دبیرستان هستم .
دلیل این که میخواهم ترک تحصیل کنم این است که هم توانایی و هوش درس خواندن را ندارم و هم فکر میکنم که اگر کار کنم موفق تر خواهم بود .
در ضمن ، هیچ مشکلی هم برای کار ندارم و انسان کاری و پر تلاشی هم هستم . از سوی دیگر ، خانواده ام راضی به این کار نیستند .

از شما خواهشمندم ، برای انتخاب درست ، مرا راهنمایی کنید.

توسط mohammad66 درمتفرقه · پاسخ 3735 روز 18 ساعت 44 دقیقه قبل

سوال: 1 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 1

 

پاسخ (2)

  1. 0 votes

    با سلام. از اینکه این سایت را برای مشاوره انتخاب کرده اید سپاسگذاریم. بابت تاخیری که در پاسخگویی به سوالات پیش امده جدا عذرخواهی می کنیم.
    اول از همه به من توضیح دهید چرا میخواهید کار کنید؟ آیا به مسئله درآمد زایی آن شغل احتیاج دارید؟ و یا برای فرار از درس خواندن میخواهید به سر کار بروید؟
    یک توضیحی را بدهم. اول و آخرش شما یک مرد هستید و باید برای خود شغل و حرفه ای داشته باشید تا بتوانید منبع درآمدی داشته باشید. حالا فرقی نمی کند با تحصیلات یا بی تحصیلات. باید به سرکار بروید و خرج خود و اینده و تشکیل خانواده را در بیاورید. و در پرتلاشی و کاری بودن شما هم شکی نیست. این از این. پس چه بهتر که آدم یک شغل خوب و درست و حسابی داشته باشه که بتونه منبع درامد خوبی هم داشته باشه. یه شغلی که در کنار کسب یه مهارت خوب بتونه به فرد وجهه ی اجتماعی خوبی هم بده. هیچ کس نمیتونه بگه فقط تحصیلات و کسب درآمد نه. هیچ کس هم نمیتونه بگه فقط درآمدزایی و کسب تحصیلات نه. هر دوشون دو بال هستن برای بشر. که میتونن کمکش کنن که تو این جامعه ی مدرنیته باعث پیشرفتش بشن. آدم هم باید همت کار کردن داشته باشه و هم تخصص. هیچ کاری هم عیب نیست. از همین جا به همه کارگران و زحمتکشان جامعه خسته نباشید و خدا قوت هم میگیم. و این توضیح رو اضافه می کنیم که هر کسی که تحصیلاتش بیشتر بشه خوب به طبع میتونه سنگهای بزرگتری رو برداره. و در این چرخه ی روزگار نقش بزرگتری رو داشته باشه. الان تو این جامعه ی ما موقعیت های بالاتر و پستهای بهتر در گرو داشتن تحصیلاته. و کسانی که مدرک تحصیلی ندارند باید در همان مشاغل نوپا و به اصطلاحی که در جامعه ما استفاده میشه در مشاغل کارگری مشغول باشند. و بعضا هر چقدر هم در شغل خودشان مهارت کسب کنند ولی چون مدرک تحصیلی ندارند پیشرفت قابل ملاحظه ای از لحاظ وجهه ی اجتماعی نخواهند داشت. البته باز هم یاداور بشم شرف اون کارگری که داره نون بازو و عرق جبینشو میخوره می ارزه به صدتا مهندس و دکتری که سوادشون انسانیت و زحمت حلال رو از یادشون برده.
    اما حرف من اینجاست وقتی میشه هم درس خوند تا هم سواد و اطلاعات و موقعیت ادم بره بالا و هم میشه کار کرد. چرا بخوایم تحصیلات رو متوقفش کنیم؟؟؟ شما اگه به درس خوندن علاقه ای ندارید. اگه احساس می کنید کشش درسهای دبیرستان رو ندارید بیایید اول بررسی کنید مدل مطالعتون رو. نحوه درس خوندتون رو که چی شده که نتیجه نمی گیرید و یادگیریتون پایینه. بعدشم اگه دوست دارید زودتر وارد بازار کار بشید و کمتر تو صف پاس کردن واحد و طی کردن مدارج تحصیلی باشید بیایید حداقل خودتون رو در اول دبیرستان متوقف نکنید. واقعا حیفه. اگه دروس نظری براتون سخته به کاردانش و فنی و حرفه ای هم فکر کنید. میتونید یه دیپلم فنی بگیرید حالا هر رشته ای که علاقه دارید چون واحدهای عملیشم زیاده و تئوری کمتر داره میتونه به رغبت شما کمک کنه. و با گرفتن یه دیپلم فنی زود بزنید تو بازار کار. شاید این بهتر باشه…!!! برایتان آرزوی موفقیت می کنم.
    اگر باز سوالی هست بفرمایید. البته لطفا اینجا سوالتان را نپرسید. تشریف ببرید یه آیکون جدید باز کنید و اونجا سوالتان را ادامه دهید. در غیر این صورت اگر جواب رضایت بخش بود لطفا گزینه پذیرفته شده را انتخاب بفرمایید در نظرسنجی سایت هم شرکت نمایید. باتشکر

    توسط خانم زهرا عباسی · 3725 روز 15 ساعت 30 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  2. 1 vote

    MOHAMMAD66
    خب شاید خیلی ها نظرشون این باشه که شما باید ادامه بدید .. بله اگه واقعا” به درس علاقه ندارید میتونید از همین الان وارد بازار کار بشی ولی در حال حاضر روزگار و محیط شما در حال تغییره و تغیرات زیادی هم کرده و که برای درک بهتر اون باید از حداقل تحصیلات برخوردار باشی ..پس بهتره در این مورد کمی صبور باشی و تا دیپلم ادامه بدی .. به هرحال کسایکه میتوننن دیپلم بگیرن از هوش و صریب خوبی برخوردارن و میتونن در آینده بدون مشکلی از این دست به زندگی ادامه بدن ..پس برای هر شغلی که شما برید نیاز به داشتنت حداقل تحصیلات و بلد بودن حداقل اصطلاحاته که بتونید ازش استفاده درست ببرید و در واقع به روز باشید .. وگرنه کار کردن تنها برای شما نمیتونه ملاک عمل باشه

    توسط مدیریت سایت - محمدی · 3483 روز 22 ساعت 2 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

پاسخ شما

مشکل ترک تحصیل | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.