پرسشتان را مطرح کنید

خانه » متفرقه » درمان تیک عصبی
1 امتیاز
Vote Con!

درمان تیک عصبی

تیک عصبی

من از یک سال قبل از کنکور تیک عصبی گرفتم و موقع درس حوندن و فکر کردن ابرومو میکنم الان دانشجو ترم 4 هستم ولی هنوز این تیک عصبی رو دارم برای درمانش باید چیکار کنم؟

توسط ya30 درمتفرقه · پاسخ 3635 روز 19 ساعت 26 دقیقه قبل

سوال: 1 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 1

 

پاسخ (4)

  1. 1 vote

    سلام دوســت عزیز
    نخستين گام درتعيين مناسب ترين شيوه درماني اختلالات تيك بررسي كاركرد كلي شما است.
    خانواده، معلمين و همسالان گاهي تيك ها را به عنوان رفتارهاي هدفمند تفسير مي كنند و زماني بايد به عنوان ابتلا به اين مشكل رفتاري تحت درمان قرار گيرد كه واقعا حركات مزبور به صورت غيرارادي بروز كنند.
    نكته مهم در درمان اين است که خانواده بايستي با سير تشديد و تخفيف متناوب تيك آشنا شوند تا بتوانند در ظهور و بروز آن دخالت نمايند. به عبارتي بايد با پايش دقيق و نامحسوس رفتار هاي تيك، فرد را رصد نمايند كه در چه موقعيت هايي تيك مذكور بروز پيدا كرده و شدت يافته و در چه مواردي تخفيف پيدا مي كند، تا بدين وسيله بتوانند عامل را شناسايي كرده و در تخفيف يا حذف آن اقدام درماني انجام دهند.
    درموارد خفيف تيك، شما دچار اختلالات تيك كه عملكرد اجتماعي وتحصيلي خوبي دارند ممكن است نيازي به درمان نداشته باشند و رفتار مذكور به مروز زمان اضمحلال يابد.
    درموارد شديدتر،فرد مبتلا ازسوي همسالانشان طرد مي شوند و بر اثر ماهيت مخرب تيك ها، كاركرد تحصيلي مختل مي شود. در اين موارد بايستي انواعي از روش هاي درماني مدنظر قرار گيرد.
    در پاره اي از موارد، درمان دارويي هم براي درمان تيك به كار مي رود. مداخلات دارويي درسركوب تيك تاحدودي موثرند، كه البته دخالت دارويي بايد تحت نظر روانپزشك صورت گيرد.
    از ديگر روش هاي درمان تيك، مداخلات رفتاري نظير فنون وارونه سازي عادت است كه از شما خواسته مي شود تا از تيك هاي خود، آگاهي بيشتري پيدا كنند و حركات ارادي اي را شروع كنند تا تيك ها را تحت تاثير قرار داده و آنها را خنثي و جبران نمايند. چند روش رفتاري ديگر مانند تمرين متمركز(منفي)، خودبازبيني، آموزش واكنش ناسازگار، نشان دادن و حذف تقويت مثبت نيز براي درمان اختلالات تيك به كار مي رود كه بسيار موثرند.
    براي تشخيص قطعي و درمان آن حتما بايد به روانپزشك و روان درمانگر مراجعه كنيد، تا ريشه اصلي تيك شناسايي شده و نسبت به درمان رفتاري و حذف آن اقدام گردد.////////// سوالی دارین من درخدمت شما خواهم بود ///////////

    توسط آقای ص - غفاری · 3635 روز 17 ساعت 13 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  2. 1 vote

    در این مورد فقط باید از این کار دوری کنی و روی خودت کنترل داشته باشی …
    وقتی درس میخونی و دست دیگه ات آزاده و میخواد اینکارو بکنه … خب بیکار نذارش و با تسبیح درشت نه ریز مشغولش کن …
    اینطوری ارامش خوبی بهت میده و از این کار اروم آروم بیرون میای

    مشاوره آنلاین با شماره تلفن :
    021 – 22354282
    http://www.moshaver.co

    توسط مدیریت سایت - محمدی · 3515 روز 12 ساعت 49 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  3. 1 vote

    سلام.
    من یه چند وقتی هستش ک فک نیکنم یه تیک عصبی گرفتم،وقتی دندونام بهم ساییده میشه یه حالت و حس بدی بهم دست میده نمیدونم چجوری بگم ک منظورمو رسونده باشم.یا وقتی قاشق به بشقاب کشیده میشه،یا وقتی یه سنگ کوچولو ته کفشت چسبیده و به زمین کشیده میشه،یا ناخنون به یه سطح صاف کشیده میشه یه حس بدی بهم دس میده از این صداها وسریع گوشامو میگیرم.این قبلا خیلی کم پیش میمومد برام.ولی الان یه چند وقتیه ک خیلی حساس شدم جوری ک وقتی یه ناخونم رو ناخون دیگم میکشم همین حس بهم دست میده.میخواستم بدونم دلیلش چی میتونه باشه.آیا واقعا این یه تیک عصبیه؟؟ واسه رفع این مشکل باید چیکار کنم.

    توسط shaparak123 · 3398 روز 10 ساعت 14 دقیقه قبل

    سوال: 0 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 1

  4. 1 vote

    shaparak123,

    نه جانم همه ما از ین کارهایی که شما گفتید ناراحت میشیم … و این دلیل ناراحتی و بیماری نیست … به هرحال انسان نسبت به بعضی از کارها واکنش نشون میده و گاهی وقتی شما از چیزی ابراز انجار میکنید بهتره همون کارو پشت سر هم تکرار کنید تا تمام اون حس از بین بره …
    بهتره ذهنتون رو از این مسایل خارج کنید و وقتی این اتفاق میفته سریع موقعیت رو تغییر بدید و خودتون رو با کاری مشغول کنید تا از ذهنتون سریع پاک بشه

    توسط مدیریت سایت - محمدی · 3398 روز قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

پاسخ شما

درمان تیک عصبی | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.