پرسشتان را مطرح کنید

خانه » مسایل جنسی » حاملگی » راهنمایی برای بارداری
0 امتیاز
Vote Con!

راهنمایی برای بارداری

تنبلی تخمدانٰ ناباروری

من 5 ساله ازدواج کردم.در سال اول ازدواج مشکل پارگی کیست تخمدان پیدا کردم و مجبور به عمل جراحی شدم.از اون زمان به تنبلی تخمدان مبتلا هستم و فقط با دارو تخمک تشکیل میشه.چندین بار داروهای ناباروری زیر نظر بهترین دکترها مصرف کردم و علی رغم تشکیل 7 تخمک بالغ و اماده باروری و اقدام به موقع حامله نشدم.یکبار هم آی یو آی کردم ولی موفق نبود.شوهرم کمی تحرک اسپرمش کمه.دکترا همشون میگن هیچ مشکل حادی برای بارداری ما وجود نداره ولی هر بار موفق به بارداری نمیشم.هم خسته و ناامیدم و هم میترسم دوباره برای درمان اقدام کنم.واقعا از شما کمک میخوام.توروخدا منو راهنمایی کنین که چکار کنم که باردار بشم؟و همچنین پریدهام مرتب بشه و به طور طبیعی تخمک تشکیل بشه؟ممنونتون میشم اگه راهنماییم کنین

توسط elaheh.yad درحاملگی · پاسخ 2396 روز 8 ساعت 12 دقیقه قبل

سوال: 1 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 0

 

پاسخ (2)

  1. 0 votes

    دوست عزیز برای بارداری باید از استرس دور باشید و حتما در کنارتون متخصی حضور داشته باشد تا با کنترل شرایط شما درصد موفقیت رو افزایش بدید

    برای باردارشدن و تعیین روز تخمک گذاری و زمان بارداری بهتر است طبق برنامه متخصص و توصیه های او پیش بروید تا بارداری موفقی برایتان رخ دهد!
    زمانی که یک تخمک (و گاهاً بیش از یک تخمک ) در زمان باروری از سیکل ماهانه از تخمدان رها شود به آن تخمک گذاری می گویند. ماهانه یک تخمک درون تخمدان به بلوغ می رسد. زمانیکه تخمک بالغ به اندازه مشخصی رسید، از تخمدان، از طریق لوله فالوپ (لوله رحمی) به سمت رحم رها می شود. اینکه تخمک از کدام تخمدان رها می شود نسبتاٌ اتفاقی بوده و الزاماٌ به طور متناوب در هر دوره بین دو تخمدان جا به جا نمی شود. در مطلب قبل درباره تشخیص زمان تخمک گذاری و کیت تخمک گذاری مطالبی گفته شد، در ادامه به چگونگی محاسبه زمان تخمک گذاری می پردازیم:
    سیکل تخمک گذاری از اولین روز پریود آغاز می شود . اگر شما دارای سیکل ۲۸ روزه هستید، باید تست تخمک گذاری را در روز یازدهم و به مدت ۶ روز(یا هر تعداد روزی که توسط شرکت تولید کننده آن در دستورات مشخص شده ) انجام دهید. اگر سیکل ماهانه شما بین ۲۷ تا ۳۴ روز می باشد زمان تخمک گذاری شما بین روزهای ۱۳ و ۲۰ خواهد بود. بنابراین بهتر است تست را در روز ۱۱ شروع کرده و تا روز ۲۰ ادامه دهید .اگر سیکل ماهانه شما نامرتب می باشد بهتر است بدانید این روش، روش مناسبی برای تعیین زمان تخمک گذاری شما نخواهد بود و بهتر است ابتدا با مراجعه به پزشک، سیکل ماهانه خود را منظم کنید.
    محاسبه زمان تخمک گذاری
    زمان تخمک گذاری خود را بدست آورید و شانس باردار شدن خود را افزایش دهید . در زیر چند روش برای محاسبه زمان تخمک گذاری آمده است :
    روش محاسبه اول : تغییرات در ترشحات دهانه رحم : زمانیکه تخمک گذاری آغاز می شود حجم ترشحات دهانه رحم افزایش یافته و تغییر شکل می دهد. این تغییرات بازتاب تغییرات میزان استروژن در بدن می باشد .زمانیکه این ترشحات شفاف ،لغزنده و چسبناک می شود بدن در اوج باروری خود به سر می برد.بسیاری از خانم ها این ترشحات را مانند سفیده تخم مرغ خام می دانند.به طور معمول این ترشحات نقش سد حفاظتی را بازی می کنند، ولی در طول دوره تخمک گذاری به اسپرم ها اجازه ورود به دهانه رحم و سپس لوله های رحمی برای ملاقا ت با تخمک را می دهند.
    روش محاسبه دوم : افزایش دمای بدن (BBT): در طول تخمک گذاری دمای بدن ۰.۴ تا ۱ درجه افزایش میابد .این تغییرات محسوس نیست ولی توسط دماسنج قابل تشخیص می باشد . این دما حاکی از آن است که زمان تخمک گذاری فرا رسیده .چرا که عملیات رها سازی تخمک با تولید هورمون پروژسترون همراه است و این تولید دمای بدن را افزایش می دهد.دو الی سه روز قبل از اینکه بدن به بالاترین درجه حرارت خود برسد بالاترین زمان باروری می باشد . برخی از متخصصان معتقدند با فهمیدن اولین افزایش دما ۱۲ الی ۲۴ ساعت برای بارور شدن فرصت می باشد، ولی بیشتر آنها معتقدند این زمان برای باردار شدن خیلی دیر است .خانم تریسی تلس از کالیفرنیا می گوید : ” تولید پروژسترون کافی به منظور بالا بردن دمای بدن بعد از زمان تخمک گذاری یک الی دو روز زمان می برد.ولی از آنجاییکه تخمک تنها ۲۴ ساعت زنده می ماند ، دیگر برای بارور شدن دیر است. “به همین دلیل است که متخصصان توصیه می کنند تا جدولی از دمای بدن ایجاد کرده و به مدت چندماه ، هر روز صبح دمای بدن را یادداشت نموده تا الگویی از زمان تخمک گذاری بدست آید و از این طریق می توان دو الی سه روز از زمانیکه دمای بدن به صورت نرمال افزایش پیدا می کند آمیزش جنسی داشت.
    روش سوم : ناراحتی در ناحیه زیر شکم : حدود یک پنجم از خانم ها فعالیت های تخمک گذاری را به صورت دردهای خفیف تا دردهای ناگهانی احساس می کنند .این شرایط که به آن میتلاشمرز می گویند از چند دقیقه تا چند ساعت به طول می انجامد.

    توسط مدیریت سایت · 2348 روز 11 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  2. 0 votes

    با سلام دوست عزیز چون عمل جراحی انجام دادید و تخمک گذاری نامنظم دارید و همچنین در مورد همسرتون تحرک اسپرم کمه بهتره حتما برای منظم شدن پریود با پزک زنان مشورتی داشته باشید و قطعا به شما کمک می کنند ولی وقتی شرایط برای لقاح فراهم است و دکتر عنوان می کند هیچ مشکل خاصی برای پریود شدن وجود ندارد بدانید ممکنه به لحاظ روانی انقدر استرس باردارشدن در شما وجود دارد که این استرس باعث عدم لقاخ می شود چون احتمالا می داسند عوامل روحی و روانی حتی در نامنظمی پریودی شما تاثیر دارد .پس در زمان امادگی برای لقاح بهتره حتما زیر نظر رواشناس متخصص س ک س تراپ قرار بگیرید .ممکنه مسائلی باشد که خوب شما از ان بی خبر باشید ضمن اینکه زمان لقاح هم مهم است ممکنه به خطاهای محاسباتی هم در این امر دخیل بوده باشند و مشکل را دو چندان کرده باشند در نهایت امیدوارم به زودی مساله رفع شود
    در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
    ۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
    موفق باشید

    توسط مشاور · 2344 روز 3 ساعت 8 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

پاسخ شما

راهنمایی برای بارداری | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.