پرسشتان را مطرح کنید

خانه » مسایل جنسی » اندام جنسی » خشكي و خارش پوست آلت تناسلي
0 امتیاز
Vote Con!

خشكي و خارش پوست آلت تناسلي

آلت تناسليخارشخشكي

سلام
آقايي هستم 27 ساله. متاسفانه يك ماهي است كه پوست آلت تناسلي و بيضه هايم دچار خارش و خشكي شديدي شده است. ابتدا اين مشكل تنها در ناحيه ي كوچكي بروز كرد اما حالا تقريبا تمام پوست آلت تناسلي و بيضه هايم را درگير كرده است.
اگر مرا از دلايل احتمالي اين مشكل آگاه كنيد بسيار ممنون ميشوم.

توسط Reznov دراندام جنسی · پاسخ 2130 روز 15 ساعت 46 دقیقه قبل

سوال: 1 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 0

 

پاسخ (3)

  1. 0 votes

    خشکی و خارش آلت مردانه

      احتمالا اگزماست از لوسيون كلوتريمازول و پماد هيدروكوتيزون صبح .
      و شب به مدت دو هفته استفاده كنيد
      بهنگام استحمام از شامپو سر بچه براي شستن ناحيه تناسلي استفاده كرده .
      و لوسيون بدن بچه بعد از استحمام به ناحيه تناسلي بزنيد.

    ولی حتما با متخصص ارولوژیست مشورت کنید.

    توسط مدیریت سایت · 2126 روز 21 ساعت 33 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  2. 0 votes

    با سلام
    دوست عزیز ببینید حتما باید مراجعه داشته باشید …باید بدونید که ممکنه مشکلات عفونی باشد ..و یا مشکلات قارچ ولی چون اون قسمت حساس است حتما باید مراجعه داشته باشید ..چون بعد ا برای شما ممکنه مشکلاتی را ایجاد کند .بیماریهای دستگاه تناسلی دلایل مختلف دارد که حتی ممکنه به خاطر نوع لباسی باشد که می پوشید ولی بهتر است زیر نظر متخصص مساله بررسی شود امیدوارم مشکل خاصی نباشد

    در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
    02122689534
    موفق باشید

    توسط مشاور · 2126 روز 16 ساعت 26 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  3. 0 votes

    چه مواردی منجر به خشکی پوست آلت تناسلی مردانه می شوند؟

    بررسی بالینی توسط دنیئل مورل در 11 ژانویه 2018 – نویسنده: کلاری جیلسپی

    معرفی

    در صورتی که شما (به عنوان یک مرد) متوجه خشکی پوست آلت تناسلی تان شوید، ممکن است که دچار نگرانی شوید؛ ولی این شرایط در اکثر موارد نشان دهنده یک شرایط بالینی جدی و خطرناکی نمی باشد. خشکی پوست مربوط به آلت تناسلی مردانه یک علامت رایجی از تبخال های مربوط به آلت تناسلی، زگیل دار شدن آلت تناسلی یا یک نوع بیماری انتقال یافته جنسی (STD) نمی باشد.
    در صورتی که شما در آلت تناسلی تان دارای خشکی پوست باشید، ممکن است که یکی سری از علائم زیر را تجربه کنید:
    • سفت شدن پوست، به خصوص بعد از دوش گرفتن یا شنا کردن
    • خارش داشتن، پوسته شدن یا پوست انداختن پوست
    • سرخ شدن پوست
    • ایجاد جوش بر روی پوست
    • ایجاد خطوط یا شکاف های مشخص بر روی پوست

    • شکاف های عمیق بر روی پوست که می تواند منجر به خونریزی شود.
    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علل ایجاد خشکی پوست بر روی آلت تناسلی مردانه و نحوه درمان آن، ادامه مطالب این مقاله را مطالعه کنید.

    7 علت

    خشکی پوست ایجاد شده بر روی آلت تناسلی مردانه دارای هفت علت احتمالی می باشد.

    1. صابون های خشک کننده

    یک صابون یا تمیز کننده کاملا سفت می تواند منجر به خشک شدن پوست آلت تناسلی مردانه شود. سعی کنید که آلت تناسلی تان را فقط با آب بشورید. در صورتی که بخواهید از یک تمیز کننده استفاده کنید، سعی کنید که از یک صابون کاملا نرم یا حتی از شامپو بچه استفاده کنید. همچنین می توانید شوینده های لباس یا نرم کننده های مورد استفاده تان را تغییر دهید.

    2. حساسیت

    در صورتی که شما نسبت به پلاستیک، وسایل پیشگیری از حاملگی، بوزداهای شخصی یا موارد معطر حساسیت داشته باشید، ممکن است که خشکی پوست مربوط به آلت تناسلی تان را تجربه کنید. همچنین مردانی که نسبت به پلاستیک حساسیت دارند، ممکن است که بعد از استفاده از یک کاندوم پلاستیکی، سرخ شدگی، خارش شدید یا متورم شدن آلت تناسلی شان را تجربه کنند. سایر علائم مربوط به واکنش های آلرژیک عبارتند از:
    • عطسه کردن
    • خس خس کردن
    • داشتن آب بینی به صورت مداوم
    • خیس بودن چشم ها
    از کاندوم هایی استفاده کنید که فاقد پلاستیک هستند (همانند پلی رتان یا سیلیکان) و به عنوان وسیله ضد بارگیری در نظر گرفته نمی شوند.

    3. استمناء یا سکس خشک

    نبود یک ماده لیز کننده در طول یک فعالیت جنسی طولانی مدت، همانند استمناء یا آمیزش، می تواند منجر به خشک شدن آلت تناسلی مردانه شود. یک ماده لیز کننده می تواند سکس و استمناء را راحت تر کند و منجر به پیشگیری از خشک شدن پوست آلت تناسلی مردانه شود.
    مواد لیز کننده دارای سه نوع مختلف زیر می باشند:
    • نوع آبی
    • نوع روغنی
    • نوع سیلیکونی
    یک ماده لیز کننده فاقد عناصر شیمایی یا آلی را انتخاب کنید که دارای پارابنز ها یا گلیسیرین نباشد، چرا که این مواد می توانند منجر به ایجاد سوزش شوند.

    4. پوشیدن لباس تنگ یا لباسی که منجر به ساییدگی پوست می شود

    در صورتی که به طور مداوم برای بخش های تناسلی بدن از لباس تنگ استفاده شود، این لباس ها می توانند به ساییدگی یا پوسته شدن پوست منجر شوند و در نهایت خشکی پوست را ایجاد کنند. همچنین زیرپوش های مورد استفاده می تواند منجر به ایجاد یک رطوبتی در زیر پوست مربوط به بخش تناسلی شما شود و در نهایت به ایجاد قارچ و افزایش شانس عفونت منجر شود.
    سعی کنید که از زیر پوشهای نخی نرم و تقویت کننده و همچنین پارچه های شفاف و پارچه هایی که منجر به تنفس کشیدن پوست می شوند، استفاده نمایید

    5. عفونت مخمری

    عفونت مخمری می تواند منجر به بروز موارد زیر شود:
    • خشکی و پوست انداختن پوست
    • خارش
    • ایجاد لکه های سفید بر روی پوست
    • متورم شدن یا سوزش در نزدیکی سر آلت تناسلی مردانه
    • یک تخلیه ضخیم و غیر مسطح در زیر پوست آلت تناسلی
    این شرایط می تواند منجر به ایجاد ناراحتی در حین ادرار و سکس شود.
    این بخش از بدن خودتان را خشک و تمیز نگه دارید و از یک کرم ضد قارچی (بدون اینکه یک پزشکی تجویز کرده باشد) استفاده کنید (راهنماهای نوشته شده توسط سازنده آن را رعایت کنید). در صورت وجود داشتن عفونت های قارچی مربوط به آلت تناسلی، می توانید بر روی سر آلت تناسلی مردانه پماد بمالید؛ همچنین در مورد مردانی که ختنه نکرده اند، شما می تواند در قسمت زیر پوست ختنه گاه پماد بمالید. این کار را باید تا زمانی انجام بدهید که علائم موجود از بین بروند. بهبود کامل می تواند تا 10 روز به طول بکشد.
    تا زمانی که علائم موجود از بین نرفته باشند، از رابطه جنسی امتناع کنید.
    در صورتی که علائم شما همچنان ادامه داشته باشند یا وخیم تر شوند، سعی کنید از پزشک خودتان مشورت بگیرید.

    6. اگزما (آماس یا ورم پوست)

    اکثر موارد اگزما می توانند بر روی پوست آلت تناسلی مردانه تاثیر بگذارند، که این تاثیرات عبارتند از:
    • آماس پوست اتوپیک
    • آماس پوست سبورهیک
    • اگزما تماس سوزش آور
    اگزما علاوه بر خشکی پوست، همچنین می تواند منجر به ایجاد خارش شدید و برآمدگی های قابل توجه و با اندازه های مختلفی در زیر پوست شود.
    در صورتی که تا به حال اگزما در شما تشخیص داده نشده باشید، از پزشکتان بخواهید که به منظور صورت گرفتن یک تشخیص قطعی، شما را به یک متخصص امراض پوست ارجاع دهد.
    اصلی ترین روش درمانی استفاده شده برای اگزما عبارت از کورتیکواسترویید موضعی با قدرت کم می باشد. پوست مربوط به آلت تناسلی مردانه، نازک تر و حساس تر از پوست مربوط به سایر بخش های بدن می باشد؛ بنابراین باید به صورت دقیق راهنماهای پزشکتان را اجرا کنید و بر اساس راهنمای صورت گرفته از طریق آنها از داروها استفاده نمایید.

    7. پسوریازیس

    رایج ترین پسوریازیس هایی که بر روی اندام های تناسلی و از جمله آلت تناسلی مردانه تاثیر می گذارند، پسوریازیس معکوس می باشد. این اختلال در مرحله اول به صورت جراحت های خشک و قرمز رنگ بر روی پوست مشخص می شود. همچنین ممکن است که شما متوجه یک سری بخش های قرمز رنگی در قسمت کلاهک آلت تناسلی مردانه یا بدنه آلت تناسلی مردانه شوید.
    پزشک شما می توانید یک کورتیکواسترویید موضعی با قدرت کم به شما تجویز کنید. در صورتی که کورتیکواسترویید های موضعی در درمان پسوریازیس مربوط به آلت تناسلی مردانه موثر نباشند، روش درمان اشعه ماوراء بنفش می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

    روش های درمان خانگی

    قبل از شروع درمان خشکی پوست مربوط به آلت تناسلی مردانه، به مدت 24 ساعت از تمامی فعالیت های جنسی امتناع کنید تا بتوانید یک زمان مناسبی را برای بهبود یافتن در اختیار داشته باشید. این فعالیت ها شامل استمناء هم می باشد. همچنین سعی کنید که مایعات زیادی را مصرف کنید تا بدن شما آبدار باشد.
    در حین دوش گرفتن یا حمام کردن، از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص پوست های حساس می باشند. ممکن است که شما بخواهید از مصرف صابون برای بخش های تناسلی اجتناب کنید و سعی کنید که فقط با استفاده از آب گرم آن بخش ها را تمیز کنید. در صورتی که از صابون استفاده کنید، بعد از شستن این بخش ها با صابون، آنها را با آب بشورید تا تمامی اثرات مربوط به صابون از بین بروند.
    بعد از دوش یا حمام، از یک کرم نرم کننده آلت تناسلی مردانه استفاده کنید. توصیه شده است که از یک کرمی استفاده شود که به صورت خاص برای پوست آلت تناسلی مردانه طراحی شده است، چرا که شوینده های مخصوص دست و صابون ممکن است شامل یک سری مواد شیمیایی باشند که می توانند به تحریک واکنش های آلرژیک منجر شوند. به دنبال شوینده هایی باشید که دارای روغن درخت قلم و ویتامین E باشند، چرا که این مواد به نگهداشتن رطوبت و پیشگیری از خشکی کمک می کنند.

    خشکی پوست آلت تناسلی مردانه و سکس

    در صورتی که خشکی پوست شما به دلیل عفونت تخمیری ایجاد شده باشد، شما باید تا زمانی از رابطه جنسی امتناع کنید که عفونت موجود از بین برود. به دلیل اینکه عفونت تخمیری واگیردار می باشد، ممکن است که فرد دارای رابطه جنسی با شما هم دچار این عفونت شود.
    در صورتی که خشکی پوست آلت تناسلی مردانه شما به دلیل عفونت تخمیری ایجاد نشده باشد، رابطه جنسی خطرناک نخواهد بود ولی می تواند منجر به ایجاد ناراحتی شود.

    دریافت کمک

    در صورتی که وضعیت پوست شما بعد از گذشت چند روز از درمان خانگی بهبود پیدا نکند، یا وخیم تر شود، حتما این موضوع را با پزشک خودتان در میان بگذارید. پزشکتان بخش های تناسلی شما را بررسی خواهد کرد و در مورد درمان عفونت تخمیری شما و یا ارجاع دادن شما به یک متخصص امراض پوست تصمیم گیری خواهد کرد؛ این متخصص می تواند وجود داشتن آگزما یا پسوریازیس را تشخص دهد.

    پیشگیری

    شما از طریق انجام دادن یک سری موارد می توانید از خشک شدن پوست آلت تناسلی تان پیشگیری کنید. این موارد عبارتند از:
    • استفاده کردن از یک تمیز کننده نرم یا فقط آب به جای شستن آلت تناسلی مردانه با استفاده از صابون
    • خشک کردن مناسب آلت تناسلی مردانه بعد از شستن آن
    • استفاده کردن از محصولات طراحی شدن برای خشکی دارای حساسیت در بخش های تناسلی
    • استفاده کردن از محصولات لباسشویی هیپو آلرژیک برای لباس هایتان
    • سعی کنید که از زیر پوش های نرم و راحت و همچنین لباس های نرمی استفاده کنید.
    • آب زیادی مصرف کنید تا بدنتان را آبدار نگه دارید
    • بعد از دوش یا حمام، از یک مربوط کننده مخصوص آلت تناسلی مردانه استفاده کنید.

    درمان

    خشکی پوست آلت تناسلی مردانه معمولا یک مشکل بالینی جدی نمی باشد ولی می تواند منجر به ایجاد ناراحتی شود. شناخت علل ایجاد این شرایط و استفاده کردن از یک روش درمان مناسب برای رفع آن، نقش مهمی را در بهبود وضعیت موجود در فرد دارند. در صورتی که روش های درمان خانگی موثر نباشند یا شما به صورت منظم دچار خشکی پوست آلت تناسلی مردانه شوید، در رابطه با این موضوع با پزشکتان صحبت کنید. آنها می توانند تشخیص بدهند که آیا شرایط موجود در شما به یک برنامه درمان متفاوت نیاز دارد یا اینکه برنامه درمان موجود برای درمان شرایط شما مناسب می باشد.

    توسط مدیریت سایت · 1636 روز 21 ساعت 7 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

پاسخ شما

خشكي و خارش پوست آلت تناسلي | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.