پرسشتان را مطرح کنید

0 امتیاز
Vote Con!

تربیت جنسی کودک

تربیت

سلام پسری 5ساله دارم که خواهر 2ماه ای دارد چگونه به سولات تفاوت های جنسی اش جواب بدهم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همیشه از نمن سوال می کند که بت من قو تر است یا اسپایدر من ؟؟یا اتس

قویتر است یا باد؟؟ یا فلانی زور فلانی رو می تونه؟؟؟ چطوری جوابش رو بدمو دوست دارد مثل پسر عمویش که د4سال لز اوبزرگتر است بشود من اصلا دوست ندارم چطوری از سرش بیرون کنم ؟؟؟؟؟؟؟ و چگونه با او خواهرش رفتار کنم که همیش با هم خوب باشن و حسادت کمتری باشد ؟؟اگر کتاب خوبی دارید بهم معرفی کنید ؟؟؟؟؟؟ اصلا هم دوست نداره مهد بره؟؟؟؟؟ بزور من میره و اونجا همش بازی می کنه اصلا رنگ امیزی یا شعر نمی خونه و اصلا شعر ها رو سر کلاس تکرار نمی منه خیلی خجالتیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟وچطوری بهش بگم اگه کسی تو رو زد از خودت دفاع کن چوننمی خوام بی عرضه باشه و کسی هم اونو بزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

توسط 1390 درتربیت فرزند · پاسخ 2598 روز 20 ساعت 49 دقیقه قبل

سوال: 1 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 0

 

پاسخ (1)

  1. 0 votes

    سنین سه تا چهار سالگی به بعد سن سؤال کردن است و یک طیف سؤالات بچه ها همین سؤالات جنسی است.در پاسخ به سؤالات جنسی کودکان قبل از بلوغ باید یک سری مسائل مورد توجه قرار بگیرد: اول اینکه وقتی با این سؤال مواجه شدیم، باید به خودمان مسلط باشیم و از نگرانی و شرم دچار لکنت نشویم. دوم اینکه باید شنونده خوبی باشیم و اجازه بدهیم کودک سؤالش را کامل بپرسد. موقع جواب دادن هم نباید جواب های ما با شوخی و مسخرگی همراه باشد نباید دروغ گفته شود. مثلاً بعضی پدر و مادرها به فرزندشان می گویند ما تو را خریدیم. این اطلاعات غلط باعث می شود بچه ها وقتی کمی بزرگتر شدند، به پدر و مادرشان بی اعتماد شوند. پس پاسخ ها باید درست باشد و بر مبنای خرافه ها نباشد آموزش باید تدریجی باشد. لازم نیست همه اطلاعات را یک جا در اختیار کودک قرار دهند و باید از شرح و بسط بی مورد پرهیز کنند. همان طور که اشاره شد، باید متناسب با سن و درک کودک و به زبان ساده و قابل فهم باشد. در سنین دبستان و پیش از دبستان پاسخ ها اگر غیر مستقیم باشد، بهتر است. در ضمن اگر سئوالی را اشتباه پاسخ دادیم، باید به اشتباهمان اقرار کنیم و اطلاعات درست را در اختیار آنها قرار دهیم.

    توسط مدیریت سایت · 2346 روز 20 ساعت 59 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

پاسخ شما

تربیت جنسی کودک | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.