پرسشتان را مطرح کنید

خانه » ازدواج » اختلاف سنی
1 امتیاز
Vote Con!

اختلاف سنی

اختلاف سنی

با سلام
ممنون از سایت خوبتون
بنده جوانی هستم 22 ساله که مدت یک ساله و نیمه دختر خانمی رو برای ازدواج مد نظر گرفتم بعد از این که از تصمیم خودم در مورد ایشون مطمئن شدم پیشنهادم رو به ایشون مطرح کردم بعد از پیشنهاد الان مدت دو ماهه که با هم ارتباط داریم واز خیلی از جنبه ها با هم تفاهم داریم از نظر سطح خانوادگی ، مالی ، اجتماعی و مذهبی کاملا با هم برابریم تنها مشکلی که هست این خانوم از من یه سال بزرگتره و می خواستم بنده رو راهنمایی کنید که چه طور این مطلب رو با خانواده عنوان کنم ؟
در ضمن هر دو به هم علاقه مندیم و دو طرف هیچ مشکلی برای ازدواج نداریم .

توسط mahdi.1991 درازدواج · پاسخ 3728 روز 33 دقیقه قبل

سوال: 2 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 2

 

پاسخ (3)

  1. 0 votes

    با سلام. از اینکه این سایت را برای ازدواج انتخاب کرده اید سپاسگذاریم. بابت تاخری که در پاسخگویی به سوالات پیش آمده، عذرخواهی می کنیم. اما اصل مطلب.
    خوب سلامتی و دل خوش انشاالله. البته یک سال خیلی اختلاف سنی محسوب نمیشه . و این خوب خیلی به شما و البته دختر خانم بستگی داره. که براش مهم نباشه و حواسش باشه که شوهر، شوهره چه سنش بیشتر باشه، چه کمتر. از اینا که بگذریم. که انشاالله انتخاب ، انتخاب درستی باشه و از روی منطق و درایت و در کمال شعور و عقلانیت و قدری نمک احساس و عاطفه. باید بگم که دیگه معطلش نکنید و نذارید این رابطه طولانی بشه. خودتان هم اشاره فرمودید که میخواهید به خانواده تون بگید . پس نذارید این قضیه طولانی بشه. در مورد خانواده هم هیچی دو راه می تونید انجام بدید. یکی اینکه با هر کدوم از پدر یا مادر که راحت تر هستید برید و صحبت کنید. اولشم می تونید از معیارهای ازدواج سوال کنید و یه کم از نظرات بزرگترها استفاده کنید. بعدش کم کم بگید که بــــــــــــعـــــــــــله یه موردی هست این چنین . اگه راه داشت در مورد کمالات و وجنات دختر خانم کمی هم توضیح بدید. آخر آخر آخر بگید که فقط اینکه ایشون یک سال از بنده بزرگترن که از نظر من اصلا مسئله نیست. اول یه کوچولو رضایت خانواده رو برای خواستگاری رفتن جلب کنید بعد این قضیه رو بگید.
    راه دوم هم که ولش کنید من پیشنهادش نمی کنم. ریسکه. البته بعضی ها این کار رو می کنن که من میگم نکنید. می دونید ب میدارن مادرشون رو به خواستگاری می برن. تا با عروس خانم مواجه بشن و با سلام و صلوات و نذر و نیاز که از عروس آینده اش خوشش بیاد وقتی خوشش اومد تازه اون موقع برمیدارن این قضیه رو میگن. خوب ریسک داره دیگه.
    موفق باشید

    توسط خانم زهرا عباسی · 3719 روز 4 ساعت 9 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  2. 0 votes

    با تشکر از راهنمایی خوبتون
    طبق گفته شما کل ماجرا رو با مادر و خواهرم در میون گذاشتم و تمام ماجرا رو تعریف کرد حتی اختلاف سنی رو بهشون گفتم چون نمی خواستم بعدا از این بابت مشکلی پش بیاد چون خودم با یک سال اختلاف سنی اصلا مشکلی ندارم و چهره ی خودم به صورتیه که بزرگتر از سنم نشون میدم .
    ابتدا که ماجرا رو با مادرم مطرح کردم و گفتم که چند وقته ایشون رو در نظر گرفتم استقبال کردن اما زمانی که متوجه شدن به دختر خانم پیشنهاد ازدواج دادم خیلی ناراحت شدن و وقتی اختلاف سنی رو گفتم ابتدا چیزی نگفتن ولی بعد از چند روز با یک سری دلایل کاملا غیر منطقی با این موضوع مخالفت کردن بعد از چند بار صحبت با ایشون و اوردن دلایل تونستم ایشون رو راضی کنم و ایشون قبول کردن که بعد از تموم شدن تحصیل به خواستگاری برن اما حالا بعد یه مدت که از اون صحبت گذشته حس می کنم تو تصمیم شون قاطع نیستن و می خوام ماجرا رو به دست زمان بسپارن تا ما همدیگرو فراموش کنیم اما ما خیلی بهم علاقه مندیم و این دختر خانوم تمام خواستگار هاشو به خاطر من رد کرده .
    حالا واقعا سر درگم شدم ازتون می خوام کمکم کنید . من تحصیلم سه ماه دیگه تموم میشه و دو تا خانواده دورا دور همدیگرو میشناسیم . حالا واقعا نمی دونم باید چکار کنم .ممنون میشم زودتر جواب مو بدین .
    با تشکر

    توسط mahdi.1991 · 3664 روز 8 ساعت 21 دقیقه قبل

    سوال: 2 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 2

  3. 1 vote

    MAHDI.1991

    درسته که اختلاف سن در زندگی نباید خیلی زیاد باشه و در بعضی مواقع میتونه روی زندیگ مشترک اثر بد بذاره …ولی خب یک سال اونقدر سن زیادی نیست که شما بخوایت بخاطرش خودت رو ناراحت و نگران کنی .. پس اگه با هم تفاهم دارید بهتره در این مورد با مشاوره ازدواج مشورت کنید و تست ازدواج رو انجام بدید تا بتونید چشم اندازی رو از اینده خودت داشته باشی …

    توسط مدیریت سایت - محمدی · 3486 روز 3 ساعت 37 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

پاسخ شما

اختلاف سنی | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.