پرسشتان را مطرح کنید

0 امتیاز
Vote Con!

مشکل در ارتباط جنسی

روابط زناشویی

با سلام خدمت شما…
من به تازگی و در سن سی سالگی عقد کرده ام. مشکلی در ارتباط با همسرم دارم که تا الان حتی فکرش را هم نمی کردم. چند باری که با همسرم تنها شدیم و خواستیم رابطه داشته باشیم، در کمال ناباوری بنده هیچ راست شدگی و نعوظی نداشتم! این در حالیست که من همیشه در طول زندگیم خیلی زود تحریک می شدم. جالبی اش اینه که در تنهایی و در حالت احساسی که هستم و یا حتی در فکر همسرم هم که هستم نعوظ کامل و دردآوری دارم. در چند رابطه قبلی، بدلیل اینکه در دوران عقد هستیم و محدودیت هایی داریم، نگذاشته ام همسرم این قضیه را متوجه شود. و حتی من لباسم را از تنم درنیاورده ام. بنظر شما مشکل از کجاست؟؟ من تا بحال هیچ رابطه ای در زندگی ام نداشته ام و بسیار بی تجربه ام. اصلا تصوارتم چیز دیگری بود و اصلا به همچین مشکلی به هیچ عنوان فکر هم نکرده بودم. دقیقا از ناحیه ای خوردم که کاملا خاطرجمع بودم!! همسرم را هم بسیار دوست دارم. چه جسمی و چه روحی. بعضی موقع ها فکر میکنم که بخاطر دوست داشتن زیادی است. یعنی همینکه با او هستم و او را به آغوش میکشم و میبوسم راضی هستم و نیاز دیگری احساس نمیکنم. بنظر شما که در این زمینه تخصص دارید چاره این مشکل چیست؟؟ اصلا مشکل از کجاست و پیشنهاد شما چیست؟؟؟ بشدت در حال سرد شدن و بی میل شدن هستم…
با تشکر فراوان… ببخشید طولانی شد

توسط kiarash_mardani درروابط جنسی - زناشویی · پاسخ 1946 روز 13 ساعت 57 دقیقه قبل

سوال: 1 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 0

 

پاسخ (2)

  1. 0 votes

    با سلام
    دوست عزیز به نظرم حتما مراجعه داشته باشیسد چرا کهمی تواند دلایل مختلفی داشته باشد منتهی چون می فرمایید نعوظ کامل را تحربه کردید قبلا و حالا در ارتباط با همسرتون این مساله پیش میاد خوب ممکنه مساله روانی باشد و به باروها و افکرا شما قبل از رابطه جنسسی بستگی داشته باشد و یا دچار انزال زودرس باشید و سریع الت به حالت اولیه برمی گردد در این شرایط اصلا جای نگرانی نیست و سکس تراپ می تواند به شما کمک کند که مساله مرتفع شود .
    توجه داشته باشید که گاها برای افرادی که تا کنون هم هیچ رابطه جنسی نداشتند این مساله روی می دهد که در ارتباط با شریک جنسی که مشکلی هم با او ندارند نعوظ اتفاق نمی افتد خب ابتدا باید اورولوزیست مساله فیزیکی را بررسی کند و در نهایت اگر مساله ای نبود روانشناس و سکس تراپ باید بررسی کنند امیدوارم به زودی مساله حل سود

    در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

    982122354783

    موفق باشید

    توسط مشاور · 1942 روز 16 ساعت 50 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  2. 0 votes

    مشکل شق شدن آلت تناسلی (نعوظ

    مشکل شق شدن آلت تناسلی بخشی از زندگی است. یعنی شق کردن آلت تناسلی دشوار است یا نمی توان در مدتی که آدم میل جنسی احساس می کند آلت را شق نگهداشت. همۀ مردها هر از گاهی با مشکل شق کردن مواجه می شوند. اغلب مشکل شق شدن آلت وقتی بروز می کند که با دیگری همخوابگی داریم ولی این مشکل گاهی نیز هنگام خود ارضاعی بروز می کند. وقتی مشغول همخوابگی هستیم اغلب میزان شق بودن آلت کم و زیاد می شود. آلت ممکن است مدتی شق نباشد و بعداً دوباره شق شود. گاهی اوقات هم اصلاً شق نمی شود.

    برای شق شدن آلت در درجۀ نخست باید میل جنسی وجود داشته باشد. همچنین مهم است که آدم اِسترس نداشته باشد و آرام باشد. نگرانی، اِسترس و توقع عمل جنسی عالی می تواند فرد را عصبی طوری که این بنوبۀ خود باعث شود شق کردن و شق نگهداشتن آلت مشکل تر شود. برای بسیاری از مردان تجربۀ شق ناقص بسیار ناراحت کننده است. آنها ممکن است نگران باشند که مبادا دوباره تکرار شود، که باعث می شود جسم عصبی شده و شق کردن دشوار شود. این به یک دور باطل تبدیل می شود.

    دشواری شق شدن آلت هم علت های پزشکی و هم علت های روحی و فرهنگی دارد. بیماری های قلب و عروق، مغز و اعصاب و غدد درونریز چند مثال برای علت های پزشکی هستند. همین امر در مورد برخی از داروها نیز صِدق می کند. اِسترس، اضطراب برای عمل جنسی عالی، مشکلات در روابط و افسردگی از عوامل عادی مشکل شق شدن آلت هستند. پیش فرضها و ارزش های مربوط به چگونگی همخوابگی نیز تأثیر زیادی روی شق شدن آلت دارند. اغلب مشکلات شق شدن آلت ناشی از مجموعه ای از علت های پزشکی، فرهنگی و روحی است. گاهی اوقات یکی از این جنبه ها بارز تر است. درمان این مشکل می تواند دارویی، روانشناختی یا برمبنای اطلاع رسانی باشد. عادی ترین روش درمان تلفیقی از این شیوه هاست.

    اگر فرد دارای شریک زندگی است، اغلب حرف زدن در مورد این مشکل کمک می کند. مشکل شق شدن آلت نبایستی باعث شود آدم از داشتن یک زندگی جنسی فعال خودداری کند. می توان بدون شق کردن آلت، مثلاً با بوسیدن، لمس کردن یکدیگر، خود رضاعی باهم یا از طریق عمل جنسی دهانی نیز همخوابگی کرد.

    داروهای مختلفی وجود دارند که گفته می شود به مشکل شق شدن آلت کمک می کنند. این داروها ممکن است بر روی شق شدن آلت تأثیری داشته باشند ولی میل جنسی را افزایش نمی دهند. از اینرو میل جنسی شرط لازم کارکرد قرص است.

    با تغییر عادات خود، مثلاً ترک دخانیات، خودداری از نوشیدن مشروبات الکلی و استروئیدهای آنابولیک،کاهش اِسترس در زندگی و داشتن نظارت بر قند خون برای افراد مبتلا به دیابت (مرض قند) نیز می تواند روی قدرت شق کردن آلت تأثیر بگذارند.

    وسایل کمکی جنسی مانند استفاده از حلقۀ آلت تناسلی می تواند به شق نگهداشتن آلت کمک کند.

    از علل راست نشدن آلت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    ■بیماری جسمی: اختلال نعوظ غالباً پی‌آمد عارضه‌هایی است که بر جریان خون در آلت اثر می‌گذارد. دیابت، کلسترول بالا، فشار خون بالا، سیگار کشیدن و چاقی از عامل‌های خطر این عارضه‌ها است و ارتباط غیرقابل انکاری با شق نشدن آلت و بیماری قلبی دارد. آقایان مبتلا به ام اس نیز اختلال نعوظ را تجربه می‌کنند.
    ■عامل‌های روانی: عملکرد یا میل جنسی آقایان در اثر استرسی که به دلایلی چون مشکلات شغلی، اقتصادی یا زناشویی و عاطفی به وجود می‌آید، کم می‌شود. مشکلات روحی و احساس افسردگی یا اضطراب نیز عملکرد جنسی را کاهش می‌دهد و به راست نشدن آلت می‌انجامد.
    ■ترکیبی از عامل‌های جسمی و روحی: مشکلات جسمی در حفظ نعوظ باعث می‌شود آقایان نگران ایفاء نقش خود حین نزدیکی باشند و به این ترتیب مشکل شدیدتر می‌شود.
    ■نامشخص: اختلال نعوظ گاهی نه منشاء روانی دارد و نه منشأ جنسی. یکی از علل محتمل شق نشدن آلت در چنین مواردی بیماری‌های عروقی است.

    تشخیص

    ——————————————————————————–

    اختلال نعوظ مداوم باید توسط پزشک بررسی شود. اختلال نعوظ اگر گهگاه باشد، طبیعی است؛ اما اگر مداوم باشد، ممکن است علامت ابتلا به یک بیماری جسمی جدی باشد. متخصص اورولوژی باید مشکلات بروز یافته را به دقت بررسی کند تا بتواند علت اصلی اختلال نعوظ را تشخیص دهد و روش مناسب را برای درمان اختلال نعوظ بر مبنای این یافته‌ها توصیه کند. از علل شق نشدن آلت می‌توان به بیماری‌های قلبی ـ عروقی، دیابت، فشار خون بالا یا کلسترول بالا اشاره کرد. اختلال جریان خون در آلت در آزمایش مشخص می‌شود. آزمایش خون با هدف تعیین مشکلات هورمونی مانند پایین بودن میزان تستوسترون، یکی از علل اختلال نعوظ، انجام می‌شود. پس از آن که متخصص جسمی یا روحی بودن علت راست نشدن آلت را تشخیص داد، درمان مناسب شروع می‌شود.

    درمان

    ——————————————————————————–

    نخستین رویکرد برای حل مشکل راست نشدن آلت درمان علت اصلی مشکل است؛ اما اگر علت اختلال نعوظ مشخص نشده باشد، روش‌های مختلفی برای رسیدن به نعوظ کامل امتحان می‌شود.

    درمان‌های متعددی با هدف بازیابی عملکرد نعوظ انجام می‌شود که می‌توان آنها را برحسب سطح تهاجم به شرح زیر دسته‌بندی کرد:
    ■درمان‌های غیرتهاجمی
    ■درمان‌های با تهاجم حداقل
    ■درمان‌های جراحی

    روش‌های غیرجراحی درمان اختلال نعوظ

    کاهش عامل‌های خطر از طریق درمان بیماری‌ها یا افسردگی، مصرف داروهای خوراکی (قرص)، مشاوره و استفاده از دستگاه‌های خارجی مانند پمپ وکیوم آلت از جمله روش‌های غیرتهاجمی محسوب می‌شود. درمان دارویی (معمولاً مصرف قرص) مشکل حدود 70 % از آقایان مبتلا به اختلال نعوظ را برطرف می‌کند. این داروها با نام‌های تجاری مختلفی چون ویاگرا، سیالیس و لویترا تولید می‌شود. این داروها به بازدارنده‌های PDE5 موسوم‌اند؛ یعنی این که واکنش نعوظ به تحریک جنسی را با جلوگیری از فعالیت آنزیم افزایش می‌دهند. آقایان باید قرص را حداقل یک ساعت قبل از آمیزش مصرف کنند. قرص سیالیس باید هر روز به مقدار کمتری مصرف شود، مصرف روزانه این قرص لذت بردن از موقعیت‌های پیش‌بینی نشده را نیز ممکن می‌کند. غذاهای پرچرب و زیاده‌روی در نوشیدن الکل جذب این داروها را مختل می‌کند. از عوارض جانبی مصرف این داروها می‌توان به سرخ شدن صورت، گرفتگی بینی، سردرد و سوء هاضمه اشاره کرد. اگرچه مکانیسم اثر تمام این داروها یکسان است، اما تفاوت‌های مهمی، مانند مدت زمان تاثیر، نیز با هم دارند.

    پزشک بهترین درمان را تجویز می‌کند. داروهای خوراکی برای تمام آقایان مناسب نیست. بیمارانی که داروهای قلبی حاوی نیترات مصرف می‌کنند، همواره باید درباره این درمان دارویی با پزشک مشورت کنند، چون داروهای درمان اختلال نعوظ با این دسته از داروها تداخل دارویی ایجاد می‌کند. اگر راست نشدن آلت منشأ روانی نیز داشته باشد، مشاوره و روان درمانی می‌تواند راهگشا باشد. همچنین مشاوره برای آقایانی مفید است که علی‌رغم علت جسمی داشتن اختلال نعوظ دیگر نمی‌توانند با اعتماد به نفس یک رابطه جنسی لذت‌بخش و بدون دغدغه داشته باشند. پزشک، روان‌شناس یا مشاور از صلاحیت ارائه روان درمانی برخوردار است. همکاری همسر نیز در پیشبرد درمان موثر است.

    دستگاه خلأ پمپی است که به منظور ایجاد جریان خون روی آلت گذاشته می‌شود. این دستگاه خون را به داخل بافت‌های مخصوص آلت (دو کورپورا کاورنوس) می‌کشد و حالتی شبیه به نعوظ طبیعی به وجود می‌آورد. قرار دادن یک حلقه لاستیکی اطراف پایه آلت نیز آن را به اندازه کافی برای نزدیکی، سفت و شق می‌کند. استفاده از حلقه زمانی مفید است که مرد بتواند به نعوظ برسد، اما نتواند آن را نگه دارد.

    دستگاه‌هایی مانند پمپ خلأ و حلقه همواره نتیجه‌بخش نیستند و عوارض جانبی مانند درد آلت تناسلی، بی‌حسی، سرد شدن و دشواری در انزال را به دنبال دارند. متخصص باید شیوه عملکرد و استفاده از این دستگاه‌ها را به خوبی توضیح دهد و دستگاه کاملاً اندازه باشد، تا نتیجه مطلوب به دست آید.

    درمان‌های با حداقل تهاجم اختلال نعوظ

    درمان‌های با حداقل تهاجم موارد زیر را شامل می‌شود:
    ■تزریق: با تزریق بعضی داروها در آلت می‌توان جریان خون را در این ناحیه افزایش داد. نعوظ 5 تا 10 دقیقه پس از تزریق در آلت رخ می‌دهد و حدود یک ساعت ادامه دارد. متخصص باید روش آمپول زدن در آلت را به بیمار آموزش دهد و چند بار بر شیوه تزریق بیمار نظارت کند تا از تسلط وی بر تزریق مطمئن شود. یکی از عوارض احتمالی این تزریق‌ها نعوظ دردناکی است که ساعت‌ها طول می‌کشد و به پریاپیسم یا نعوظ دائمی معروف است. نعوظ مانا پی‌آمد تزریق مقدار زیاد دارو است. اگر نعوظ 4 ساعت یا بیشتر ادامه داشته باشد، احتمال آسیب دیدگی دائمی آلت وجود خواهد داشت. نعوظ دائمی یک مورد اورژانسی است و باید برای درمان سریع آن اقدام شود.

    ■درمان جایگزینی تستوسترون (TRT): این روش فقط برای آقایانی مناسب است که میزان هورمون تستوسترون در بدنشان پایین است. پزشک علت پایین بودن هورمون را قبل از شروع درمان تعیین می‌کند.

    درمان جراحی اختلال نعوظ

    عمل‌های جراحی زیر برای درمان راست نشدن آلت انجام می‌شود:
    ■پروتز آلت: دستگاه طی یک عمل جراحی در آلت قرار داده می‌شود. بیمار می‌تواند با فشار دادن بخش معینی از دستگاه به نعوظ برسد. پروتز آلت گران است و معمولاً فقط زمانی از آن استفاده می‌شود که روش‌های دیگر موثر نبوده باشد.
    ■جراحی عروق: در این عمل به سیاهرگ‌ها و سرخرگ‌های مسئول خون‌رسانی به آلت تناسلی پرداخته می‌شود. جراحی عروق عمل بزرگی است و به ندرت انجام می‌شود. چنانچه عروق بیمار به دلیل صدمه دیدن و ضربه خوردن اطراف آلت، برای مثال در اثر تصادف رانندگی یا سقوط از بلندی، آسیب دیده باشد،‌ این عمل انجام می‌شود.

    دیابت و اختلال نعوظ

    ——————————————————————————–

    آقایان مبتلا به دیابت بیشتر در معرض ابتلا به اختلال نعوظ هستند، به ویژه اگر دیابت را تحت کنترل درنیاورده باشند. ارتباط بین دیابت و شق نشدن آلت کاملاً مشخص نیست. کنترل نکردن دیابت در درازمدت باعث افزایش آسیب دیدگی عصب‌ها می‌شود و جریان خون را در آلت کاهش می‌دهد. اگر میزان گلوکز خون در حد مجاز نگه داشته شود، احتمال بروز این عوارض پایین خواهد بود

    توسط مشاور · 1942 روز 16 ساعت 39 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

پاسخ شما

مشکل در ارتباط جنسی | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.