پرسشتان را مطرح کنید

خانه » ازدواج » راهنمایی در خصوص ادامه رابطه
1 امتیاز
Vote Con!

راهنمایی در خصوص ادامه رابطه

ازدواجمخالفت خانوادهناسازگاری

با سلام. دختری هستم 24 ساله ارشد دانشگاه شهید بهشتی می خونم و رتبه دو رقمی کنکور هستم. حدودا یک ساله که با پسری آشنا شدم که اون هم مشغول به تحصیل در مقطع ارشد متنها دانشگاه آزاد هستش و در عین حال تو یه اداره دولتی مشغول به کار هستش. فوق العاده مهربون و احساسی هستش و به هم علاقمندیم منتها یه سری مشکلات تو رابطمون وجود داره: اول اینکه مادرم و اطرافیانم به شدت با این رابطه مخالفن هم به این دلیل که من با تحصیلاتم و کاری که در آینده می تونم داشته باشم می تونم موقعیت های بهتری داشته باشم و ازدواج سطح بالاتری کنم، از طرف دیگه خونواده دوستمو قبول ندارن و می گن که همشون مشکل روحی دارن همینطور هم معتقدن که این آدم تعادل روحی و روانی داره تا وقتی که خوبه فوق العاده خوبه و موقعی که عصبانی می شه اشکمو در میاره و گاهی حرفایی می زنه که واقعا روانمو اذیت می کنه وتا چند روز مدام شاید یه جمله رو تکرار کنه و من هم مجبورم تایید کنم که اشتباه کردم و هر دفعه از اول به سوالای تکراری بازپرش گونه اش جواب بدم و هم منو اذیت می کنه و هم خودشو. مشکل دیگه اینه که به شدت نیاز به تایید داره و از من انتظار داره که هم از موقعیت شغلیش و هم از تیپش و هم از اخلاقش و کارایی که واسم می کنه تعریف کنم و من همچین روحیه ای ندارم. موقعی هم که ناراحته از من می خواد که با صحیت کردن و شاید ساعت ها حرف زدن آرومش کنم ولی من ظرفیت این کارو هم ندارم. از طرف دیگه به من بی اعتماد هستشو اذعان دارم که مسبب بخشی از بی اعتمادی خودم بودم که چون می دونستم که حساسه سعی کردم یه سری چیزارو مخفی کنم (از جمله اینکه دوست پسر سابقم شمارمو داره و بازم بهم پیام می ده ولی خودم تمایلی به ادامه رابطه نداشتم و جوابشو نمی دادم) از اون روز به من بی اعتماد شده و همش فک می کنه ممکنه دروغ بگم بهشو خیانت کنم. به نظرتون می شه این مشکلاتو برطرف کرد و به ادامه رابطه امیدوار بود؟

توسط sheida درازدواج · پاسخ 3768 روز 4 ساعت 44 دقیقه قبل

سوال: 1 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 1

 

پاسخ (2)

  1. 0 votes

    با سلام. اینکه این سایت را برای پاسخ به سوالتان انتخاب کردید سپاسگذاریم.
    متاسفانه یکی از آسیب هایی که دوستی های قبل از ازدواج دارد این است که به خاطر آنکه دختر و پسر خود در ابتدا با یکدیگر دوست و رفیق می شوند و در این ارتباطشان در ابتدا وابسته و دل بسته هم می شوند و بعد در درجه دوم خانواده ها از این رابطه مطلع می گردد، و یا درگیر آن می شوند در بسیاری از این روابط مشاهده می شود که با مخالفت و نارضایتی خانواده ها مواجه می گردند، و درگیری های ذهنی و فکری پس از آن برای دختر یا پسر سخت خواهد شود. چون ما در ایران زندگی می کنیم. بعضا نیمی از ارتباطات ما وابسته به خانواده است و خانواده در نهاد جامعه ما نقش مهمی دارد و در تصمیمات و بعضا ساخت سرنوشت ما موثر خواهند بود. این توضیحات را بدین جهت دادم که باتوجه به توضیحاتی که در ابتدا بیان کردید وسوالی که در آخر پرسیده اید و ایرادات و مشکلاتی که خود به آنها اشاره کردید، من نمی دانم با این شرایط و توضیحات مشخص چرا تصمیم گیری برای شما نامعلوم است؟ و فقط یک نظر به ذهنم رسید و آن اینکه احتمالا شما به ایشان وابسته شده باشید!!! و یا دوست ندارید این بار هم ماجرایتان را کات کنید!!؟؟؟
    ببینید مسئله تان را از چند وجه باید مورد دقت و بررسی قرار دهید. اول آنکه در مورد تحصیلات و کار و رتبه دانشگاهی و غیره و ذلک باید به شما بگویم که هیچ کدام از این مواردی که نام بردید در زندگی نباید ملاک انتخاب همسر باشد. منظور این است که نباید انتظار داشته باشید حال که شما رتبه 2 کنکور هستید منتظر این باشید که مثلا با یک پسر رتبه یک کنکور ازدواج کنید. و یا آنکه چون در یک دانشگاه روزانه و در رشته ای خوب درس می خوانید، انتظار داشته باشید که همسرتان هم حتما دانشگاه روزانه باشد. و اگر نباشد نمی شود. و البته گویا این مسئله برای خانواده تان مهم است. که باید این ذهنیت را برای آنان اصلاح کنید. ببینید شما درستان خوب است و یا اصلا بیایید فرض کنید پسری که رتبه 1 کنکور باشد. او درسش خوب است اما آیا می توان نتیجه گرفت چون رتبه 1 کنکور است پس حتما در زندگی زناشویی اش هم رتبه 1 خواهد بود. استعداد و لیاقت و توان و تلاش و کوشش مقوله ای خدادادی است و به هیچ عنوان نمی توان نتیجه گیری کرد که هر که در کنکور رتبه اش بالاتر است پس او از همه ی افراد جامعه بهتر خواهد بود. پس خواهشا این ملاک ها را کنار بگذارید. اما بر هیچ کس پوشیده نیست که برای تشکیل یک زندگی یک سری ملاک ها و معیارهایی مهم است. و آن این است که دختر و پسر و خانواد ها از نظر فرهنگ و موقعیت اجتماعی و رفاهی تقریبا هم تراز یکدیگر باشند. این مهم است که از نظر رفتار و کردار و خلقیات و بلوغ فکری و عقلی و زناشویی به یکدیگر نزدیک باشند. مهم این است که واقعا پسر توان اداره یک زندگی را از لحاظ مالی و شخصیتی و… داشته باشد. مهم این است که این موارد بیشتر مورد بررسی قرار گیرند.
    اگر واقعا شما در رفتار این آقا پسر اینگونه برخوردها را می بینید و به نظر شما و خانواده تان واقعا غیر معمول است. و شما ظرفیت این رفتارها را ندارید بهتر است هر چه سریعتر نسبت به نتیجه ی این رابطه تصمیم بگیرید. هر چه رابطه طولانی تر باشد وابستگی بیشتر می شود. اگر واقعا تصمیم به ازدواج دارید خوب کمی مسائلتان را جدی تر بررسی کنید به پیش مشاور قبل ازدواج بروید و از او بخواهید که شرایط تان را بررسی کند و ببیند از لحاظ روحی چقدر به یکدیگر نزدیک هستید. و تیپ شخصیتیتان برای یکدیگر بیشتر شناخته شود. و ریشه این رفتارها را در شخصیت ایشان بررسی کنید. در مورد اینکه سبب حساسیت ایشون شده اید هم باید بگویم خوب وقتی رابطه ای از طرف شما تمام شده است و می دانید که از طرف دیگری این چنین نیست باید خط تلفن خود را تغییر می دادید تا این سوء تفاهمات به وجود نیاید. اگر هم اکنون این کار را انجام دهید و این مسئله را به نامزد فعلیتان اطلاع دهید اطمینان او را بیشتر جلب خواهید کرد. برایتان بهترین ها را آرزومندیم.

    اگر پاسخ رضایت بخش بود گزینه حل شده را انتخاب نمایید و در نظرسنجی ما هم شرکت فرمایید. باتشکر. موفق باشید.

    توسط خانم زهرا عباسی · 3767 روز 2 ساعت 51 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  2. 1 vote

    SHEIDA
    خب دوست عزیز در این مورد بهتره دیدخودتو نسبت به زندگی عوض کنی .. داشتن رتبه دو رقمی نباید برای معرفی خودت ملاک عمل باشه چون شما باید برای یک عمر طوری رفتار کنید که بتونید زندگی خوبی رو تجربه هم بکنید .. درمورد خانواده که واقعا” رضایتشون مهمه و شما باید رضایت اونارو جلب کنید و در ضمن اینکه بهتره در مورد ایشون بهتر تصمم گیری کنید چون نسبت به شما بی اعتماد شده و شما هرکاری در اینده انجام بدید مسلم بدونید ایشون با شک و تردید به شما نگاه میکنه و برای شما زندگی سختی در آینده خواهد بود …

    توسط مدیریت سایت - محمدی · 3475 روز 5 ساعت 26 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

پاسخ شما

راهنمایی در خصوص ادامه رابطه | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.