پرسشتان را مطرح کنید

خانه » مسایل جنسی » رابطه جنسی
0 امتیاز
Vote Con!

رابطه جنسی

رابطه جنسی

سلام من چند روز قبل رابطه جنسی داشتم در رابطمون با وارد کردن فقط یک یا نهایتادوبار آلتم به واژن خانم متوجه شدم کاندوم پاره شده و فوراکاندوم رو عوض کردم قبلش هم رابطه دهانی باهم داشتیم ولی آب دهان مابین ما تبادل نشد و اگرهم شد حداکثر در حد برخورد زبان به هم دیگر بود و بلعی در کارنبوده حالا میخواستم بدونم با توجه به اظهاراتم بنظرشما من مبتلا به هپاتیت ب یا ایدزشدم؟
و اگر نیاز به آزمایش هست باید به کجا مراجعه و چه آزمایشی رو در چه زمانی انجام بدم؟

توسط Vitrin2010 درمسایل جنسی · پاسخ 2085 روز 6 ساعت 52 دقیقه قبل

سوال: 3 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 0

 

پاسخ (2)

  1. 0 votes

    با سلام
    میئتوانید برای اطمینان به هر مرکز درمانی که نزدیک تر است مراجعه کنید و ازمایش دهید البته در ابتدا مشخص نمی شود چون ممکنه نفهته باشد یعنی بیماری مثل ایدز ممکن است چندین سال در بدن فردی به صورت نهفته وجود داشته باشد و بعد از مدتی این بیماری مساله ساز شود و اشکار شود در مورد هپاتیت هم اگر واکسن سه گانه را زده اید خب مشکلی وحود نخواهد داشت
    منتهی شما که وارد رابطه می شوید باید بددانید در رابطه هایی که از شریک جنسی مطمئن نیستید اصلا نباید رابطه دهانی برقرار کرد و این مشکلات زیادی را ایجاد می کند و این نکته ای است که اهمیت زیادی دارد و حتما قرار نبیست در رابطه چیزی وارد دهان شود همینکه محیط دها ن با الت تناسلی وارد رابطه می شود و تماس دارد چون محیط مرطوبی است و الت تماسلی هم محیط مستعد برای رشد باکتری ها و میکروب ها اگر الودگی اینچنینی وحود داشته باشد به راحتی منتقل می شود در مورد رابطه هم که می فرمایید کاندوم پاره شده ببنید به هر حال تماس وجود ااشته خب این ها می تواند منشا نگرانی باشند حتما سریع تر به متخصص مراجعه کنید شرایط را توضیح دهید و امیدوارم موفق باشید و مساله ای ایجاد نشده باشد و در رابطه های بعدی دقت کافی داشته باشید
    عموا در تعدد شرکای جنسی امکان خطر پذیری بسیار بالاست
    .
    در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
    ۹۸۲۱۲۲۳۵۴۷۹۰
    موفق باشید

    توسط مشاور · 2084 روز 45 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  2. 0 votes

    سلام اگر شما هم یک رفتار پر خطر (رابطه جنسی محافظت نشده ) داشته اید و حالا ترس ابتلا به ایدز را دارید مطالب زیر را بخوانید. منابعی که برای نوشتن استفاده کردم عبارتند از:

    1- کتاب ایدز تشخیص، مراقبت و درمان. نوشته دکتر مینو محرز (لینک در یافت کتاب)

    2- تجربیات مشاور و پزشک عفونی مرکز بیماران ایدزی شیراز

    3- آنچه که با دو چشم و گوشم در چند مرکز بیماران ایدزی دیدم و شنیدم!

    احتمال انتقال ایدز در یک رابطه چقدر است؟

    -احتمال انتقال ایدز در یک رابطه جنسی محافظت نشده (بدون کاندم) بسیار کم می باشد (در بدبینانه ترین حالت کمتر از 1 درصد)، یعنی اگرفقط یک بار رابطه محافظت نشده داشتید زیاد نگران نباشید چون احتمال انتقال با یک بار نزدیکی با کسی که حتما مبتلا به ایدز هست بسیار کم است. اما با تعدد دفعات و تکرار رابطه و سایر عوامل نظیر بیماری های مقاربتی احتمال انتقال بسیار زیاد می شود.

    ولی در یک رابطه محافظت نشده احتمال ابتلا به بیماری هایی نظیر هپاتیت بی (که درمان موثری ندارد) ، سوزاک ، سفلیس و کلامیدیا خیلی بالا هست. بنابراین اول از احتمال ابتلا به این بیماری ها بترسید و بعد ایدز!

    در حالت های زیر فرض می کنیم که فرد مقابل 100 درصد مبتلا هست:

    – احتمال انتقال از زن بیمار به مرد سالم در یک بار رابطه واژنی حداکثر 2/ درصد و رابطه مقعدی 3/ درصد است [منبع : کتاب دکتر محرز] و در رابطه اورال (دهنی) تقریبا صفر است . در رابطه اورال اگر آلت مرد زخم باشد ممکن است با احتمال خیلی کم ویروس منتقل شود. پس آقایان خیالشان راحت تر باشه! ولی همیشه مراقب باشند. ایدز در کمین است!

    – احتمال انتقال از مرد بیمار به زن سالم در یک بار رابطه تقریبا بیست برابر موارد بالا هست.
    خطرناک ترین حالت ، رابطه مقعدی برای یک زن هست. پس زن ها بیشتر در معرض ابتلا هستند خصوصا اگه رابطه مقعدی باشد.

    -متاسفانه هپاتیت بی از راه دهن هم منتقل می شود.

    – خوشبختانه سوزاک ، سفلیس و کلامیدیا با انتی بیوتیک درمان می شوند.اما ایدز و هپاتیت نه! پس همیشه مراقب باشید.

    چگونگی تشخیص ابتلا به ایدز؟

    – بهترین و تنها راه اطلاع از آلوده بودن به ویروس ایدز فقط و فقط آزمایش HIV AB (آنتی بادی ) به روش الیزا است. با علایم هیچ چیز قابل استناد نیست.

    چه موقع آزمایش HIV AB به روش الیزا بدهیم؟

    – به علت دوره پنجره طولانی ایدز ، بهترین زمان برای انجام آزمایش HIV AB بر اساس مصوبه وزارت بهداشت در سه مرحله با زمان های زیر می باشد:

    1- ابتدا شش هفته بعد از آخرین رفتار پر خطر.

    2- سپس سه ماه بعد .

    3- و در نهایت شش ماه بعد.

    البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی کیت های آزمایشگاهی 3 هفته بعد از رفتار پر خطر هم می توان ازمایش آنتی بادی به روش الیزا داد و نتیجه قابل قبول گرفت.

    اکثر کسانی که مبتلا شدن بعد از 3 الی 6 هفته وجود انتی بادی در ازمایش مشخص می شود.در برخی موارد نادر 3 ماه.

    اما واسه اطمینان صد در صدی 6 ماه هست.

    -دوره پنجره ایدز چیست؟

    از زمانی که ویروس وارد بدن می شود و تا زمانی که در آزمایش خون نشان داده شود مدتی طول می کشد و به این دوره ، دوره پنجره ، دوره پنهان یا دوره کمون گفته می شود. متاسفانه حداکثر دوره پنجره ایدز 6 ماه در بدترین حالت و 3 هفته در بهترین حالت است. در این دوره شخص با استناد به آزمایش فکر می کند که سالم است ولی ناقل ویروس است و خطرناک ترین دوره از نظر آلوده کردن دیگران را دارد. به همین علت سه دوره آزمایش پیشنهاد می گردد.

    برای اینکه از سلامت خود یا کسی مطمئن شوید باید شش ماه بعد از آخرین رفتار پر خطر باید آزمایش گرفت و در صورت منفی بودن می توان به سالم بودن وی اعتماد کرد. با علایم به هیچ چیز ، سالم بودن یا بیمار بودن نمی توان پی برد. با خوش تیپ بودن ، پولدار بودن ، باکلاس بودن و … نمی توان گفت که شخص مبتلا هست یا سالم. ایدز بیمار خود را انتخاب نمی کند ، بلکه شخص است که به دنبال بیماری می رود.

    چه آزمایشی بدهم؟

    اول این نکته را بدانید که آزمایش HIV یک آزمایش پر استرس است. اما اگر به سلامت خود شک دارید ، مرگ یک بار شیون هم یک بار. آزمایش بدهید و خیال خود را راحت کنید، خیلی از دوستان توهم دارن که مبتلا شده اند ولی آزمایش میدن و متوجه میشن که سالم هستند. بنابراین امیدوارم که شما هم بروید و آزمایش بدهید و جواب آزمایش هم منفی (که نشانه سلامت است) باشد. همچنین جدیدا موردی را دیدم که هیچ علامتی نداشت ولی بعد از ازمایش مشخص شد که مبتلا هست! پس مثل کوه مجکم و استوار باشید و بروید ازمایش بدهید.

    آزمایش قابل قبول و مطمئن ، آزمایش آنتی بادی به روش الیزا هست. این آزمایش دقت بالایی دارد و به دنبال آنتی بادی ویروس در خون شما میگردد.. انتی بادی ، پادرزهر بدن در مقابل آنتی ژن ویروس HIV می باشد.

    انواع مختلف دیگری هم از آزمایش ها هست که برخی از آنها عبارتند از:

    1- HIV AG

    2- PCR

    3- Western Blot

    –آزمایش وسترن بلات برای افرادی هست که با روش الیزا جواب مثبت داشته اند و این آزمایش را برای اطمینان از مثبت بودن انجام می دهند. چون گاهی اوقات ممکن هست ازمایش الیزا مثبت کاذب باشد.امیدوارم که کسی نخواهد این آزمایش را انجام دهد. یا اگر داد نتیجه آن منفی باشد.

    –آزمایش PCR که قیمت زیادی دارد .این آزمایش به دنبال ویروس در بدن می گردد و از انجایی که این ویروس قابلیت مخفی شدن دارد ممکن هست جواب منفی کاذب باشد. اما یک مشاور مراکز ایدز گفت ” روش الیزا بهتر از این آزمایش گرانقیمت است.”

    بهترین راه برای اطلاع از سالم بودن آزمایش آنتی بادی به روش الیزا طبق زمانبندی بالا می باشد.

    کجا آزمایش ایدز بدهم؟

    برای آزمایش می توانید به مراکز مثلی بروید (در اینترنت سرچ کنید) که آزمایش به صورت مجانی انجام می گردد. یا به آزمایشگاه های خصوصی مراجعه کنید. ولی پیشنهاد می کنم به یه آزمایشگاه معتبر مراجعه کنید ، چون آزمایش HIV یه آزمایش تخصصی هست.

    نکته دیگری هم که باید بدانید این است که این آزمایش ها دارای حالت false positive مثبت کاذب , می باشند. یعنی ممکن است فرد مبتلا به ویروس نباشد ولی به علت اشتباه آزمایشگاه (که توسط شخص آزمایش کننده یا دستگاه یا کیت) این حالت رخ می دهد. در مواری که این حالت رخ می دهد آزمایشگاه از شما می خواهد که مجدا آزمایش را تکرار کنید.

    نشانه های ابتلا به ویروس ایدز (وارد شدن ویروس به بدن)
    چیست؟

    نشانه هایی که در اکثر سایت ها و وب لاگ ها در مورد ایدز ذکر شده اند مربوط به زمانی ست که فرد مبتلا به بیماری ایدز شده و نه ورود ویروس به بدن. این نشانه ها چندین سال پس از ورود ویروس به بدن نمایان می شوند و نشانه روزهای پایانی عمر فرد هست. اما آنچه که شما به دنبال آن هستید “علایم ورود ویروس به بدن” هست که “عفونت اولیه هم نامیده می شود”.

    علایم ورود ویروس به بدن در 50 تا 60 درصد افراد بین 1 تا 6 هفته (متوسط 3
    هفته) پس از تماس علایمی شبیه به آنفولانزا ، اسهال استفراغ و تورم غدد لنفاوی زیر گردن پدیدار می گردد. در این زمان آزمایش HIV AB نیز وجود ویروس را در بدن نشان می دهد. البته به هیچ عنوان با علایمنمی توان به ابتلا به ویروس ایدز پی برد. و فقط با آزمایش می توان وجود ویروس را ثابت کرد. توجه نمایید که سرما خوردگی فصلی را با علایم فوق اشتباه نگیرید.

    باز هم این نکته را ذکر می کنم که اخیرا کسی را دیدم که مبتلا به ویروس شده بود و فرد گفت هیچ علایمی نداشته ام. به همین تاکید می کنم که داشتن یا نداشتن علایم هیچ دلیلی بر مبتلا بودن به ایدز نیست.

    ایدز چیست؟ عاملش چیست؟

    عامل بیماری ایدز ویروس HIV می باشد. حمله ویروس ایدز به سلولهای دفاعی (گلبول های سفید) باعث اختلال در عملکردشان می شود و تکثیر آن در
    داخل سلولهای دفاعی منجر به کاهش قابل ملاحظه آنها می شود .این صدمات به سیستم ایمنی ، بدن را در مقابل عفونت های فرصت طلب و سرطانهای فرصت طلب که اکثرا شدید و کشنده هستند بی دفاع می نماید. بنابراین خود بیماری ایدز کشنده نیست ، اما زمینه را برای سایر بیماری ها آماده می کند.یک بیمار ایدزی ممکن است با یک سرما خوردگی ساده زندگی اش به پایان برسد

    توسط مشاور · 2084 روز 21 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

پاسخ شما

رابطه جنسی | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.