پرسشتان را مطرح کنید

خانه » متفرقه » تلفن ابزاري براي بازي افراد
1 امتیاز
Vote Con!

تلفن ابزاري براي بازي افراد

انواع بازیبازی افراد تیم ملیبازی کردنبازی کردن افرادبازی کردن با تلفن همراهتلفنتلفن ابزاري براي ارتباط با افرادتلفن ابزاري براي بازي افرادتلفن ابزاري براي گفتگوی افرادتلفن همراهموبایل ابزاری برای بازی

تلفن ابزاري براي بازي افراد

تلفن ابزاري براي بازي افراد

این‌قدر همه چیز را نیندازیم گردن دیگران. مگر ما نبودیم که آن بلوتوث معروف را شنیدیم که پسری زنگ می‌زند به 118 و شماره تام و جری را می‌خواهد و بعد که شماره آنها پیدا نمی‌شود، شماره پلنگ صورتی را درخواست می‌کند؟ کلی هم خندیدیم. تا دلتان بخواهد از این دست کلیپ‌ها و بلوتوث‌ها در اینترنت و موبایل‌ها هست. چرا دنبال مقصر می‌گردیم؟ همه‌ ما مزاحمانی بالقوه‌ایم که ترسی نداریم از این‌که خطرناک شویم، از این‌که یکی از این کلیپ‌ها کسی را ویران کرده باشد یا تماس‌ و داستان خیالی‌مان با آتش‌نشانی جایی را روزی خاکستر کرده باشد. راستی شما در حافظه گوشی‌تان یکی از این کلیپ‌ها دارید کمی بخندیم؟ اوضاع بر وفق مرادمان بود تا روزی كه فهمیدیم این کارها همیشه هم با خوشی و خنده همراه نیست. مثل عاقبت ناخوش مزاحم اورژانس 119 يك شهرستان که همین چند ماه پیش تشریف‌فرما شد به زندان و اورژانس 119 یک نفس راحتی کشید. پس اگر فکر کرده‌اید این تفریح پردردسر حالا با وجود دستگاه‌های تلفنی که شماره تماس‌گیرنده را نشان می‌دهند دیگر باید منقرض شده باشد، اشتباه کرده‌اید.

2458 داستان خیالی

یکی پیدا می‌شود مثل مزاحم تلفنی اورژانس 119 در يك شهرستان مي‌شود که 2458 بار زنگ می‌زند و داستان می‌بافد و اورژانس را سر کار می‌گذارد. شش مورد از تماس‌های او به ماموریت‌های کاذب منجر شده بود و کارکنان اورژانس در محل حادثه‌ خیالی او حاضر شده بودند. فردی که 40 ساعت به همین ترتیب خودش و اورژانس را سر کار گذاشته بود، آخرسر روانه زندان شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اين شهر گفته: این فرد 32 ساله است و از طریق تلفن همراه بارها با اورژانس 115 اين شهرستان تماس بی‌مورد می‌گرفت و با این كار در امر خطیر امدادرسانی این مركز مزاحمت ایجاد می‌كرد. او می‌گوید: افراد مزاحم با مشغول‌کردن خطوط ارتباطی، قدرت تصمیم‌گیری همکاران را در ماموریت‌‌های امدادی کاهش می‌دهند. بیشتر این مزاحمت‌های تلفنی هم از سوی گروه سنی نوجوانان صورت می‌گیرد و در ایام تعطیلی مدارس، مزاحمت‌‌ها به اوج می‌رسد، بنابراین لازم است اولیای خانه و مدرسه خطرهای این عمل نادرست را به فرزندان و دانش‌آموزان گوشزد کنند.

آمارهای عجیب

البته این مورد از نظر کمیت و پشتکار مزاحم محترم شاید استثنایی بوده، اما از نظر کیفیت و اصل قضیه اصلا مورد خاص و ویژه‌ای نبوده. مزاحمت تلفنی یکی از مشکلات بزرگ اورژانس و آتش‌نشانی است. شاید این جمله‌ رئیس ستاد فرماندهی آتش‌نشانی پایتخت برای خیلی از شما تکان‌دهنده باشد: «91 درصد از تماس‌های سال گذشته با سامانه ارتباطات 125 غیر مرتبط و بیشتر مزاحمت بوده است.» به گفته‌ مرکز آتش‌نشانی يكي از شهرهاي بزرگ، روزانه به طور میانگین بیش از 1200 تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار می‌شود که ۳۵ درصد آن مزاحمت است. یعنی تنها در اين شهر ماهانه نزدیک به 13 هزار مزاحم فقط به آتش‌نشانی زنگ‌ می‌زنند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهري ديگر هم گفته: «بیش از 90 درصد تماس‌های روزانه با سازمان مزاحم هستند.» مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهري ديگر هم آمار مشابهی از این شهر داده: «در سه ماه اول امسال تعداد تماس‌های مزاحمان به سامانه 125 از مرز 90 درصد گذشته است.» همه اینها یعنی اشغال‌کردن خطوط تلفن حساسی به نام آتش‌نشانی و اورژانس که می‌تواند ما را درگیر حوادثی ناخواسته کند. حوادثی که با مرگ و زندگی سر و کار دارد.

کشف و مجازات مزاحمان تلفنی

جریمه، شلاق و حبس مجازات‌هایی است که در قانون ایران برای مزاحمان تلفنی و البته پیامکی وجود دارد. از وقتی همراه اول و بعد هم تلفن‌های ثابت سرویس نمایشگر شماره تلفن را رواج دادند، 80 درصد از حجم مزاحمت‌های تلفنی کم شد. البته این قضیه خیلی طول نکشیده و خطوط اعتباری دوباره مشکل مزاحمان را حل کردند!

حتی برای تلفن‌های قابل شناسایی هم خیلی از ما حال و حوصله شکایت‌کردن و پی‌گیری ماجرا در مخابرات و دادسرا را نداریم. بارها با مزاحمان مواجه می‌شویم و از ترس دردسرهای شکایت و شکایت‌کشی از خیرش می‌گذریم و مزاحم را تحمل می‌کنیم. اما اگر خواستید پی‌گیر شناسایی و مجازات مزاحمتان باشید، باید به دادسرا مراجعه کنید یا این‌که از طریق مخابرات این شکایت را انجام دهید که گفته می‌شود زودتر به نتیجه می‌رسد. پارسال خبری منتشر شد مبنی بر این‌که شرکت مخابرات سرویس کشف مزاحمت تلفنی را به سرویس‌های اینترنتی‌اش اضافه کرده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای این کار نیست. البته هنوز در سایت مخابرات در قسمت سوال و جواب‌ها در مورد نحوه شکایت از مزاحم تلفنی نوشته شده: «آن دسته از مشترکین تلفن همراه که مزاحم تلفنی (ثابت یا همراه) دارند، می‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه تلفن همراه و شناسنامه سجلی خود به یكی از دفاتر خدمات مشتركین تلفن همراه مراجعه نمایند.»

برای خنده…

تفریح و شوخی هم حدی دارد. خودمان می‌دانیم وقتی بچه بودیم شیطنت‌هایی كرده‌ایم. نگویید تا به حال حتی یك بار زنگ نزده‌اید و برای یك بار هم كه شده زنگ خانه‌ای را نزده‌اید و فرار نكرده‌اید یا مزاحم تلفنی نشده‌اید فقط برای این‌كه چند لحظه‌ای بخندید. این امكان وجود دارد كه همه ما، به جای آن مزاحم تلفنی مركز اين شهرستان دستگیر شویم و به زندان بیفتیم، تنها راه فرار این است كه چند لحظه‌ای از حس و حال خنده فاصله بگیریم و به عمق داستان نگاه كنیم.

مزاحمت تلفنی تاریخی دارد برای خودش. امروز و دیروز فرقی ندارد. این تفریح یا مردم‌آزاری یا نمی‌دانم… هر چه که هست از سرمان نیفتاده و هنوز دارد حادثه می‌سازد. سراغ صفحه حوادث روزنامه‌های چند سال پیش هم رفتیم. 12 سال پیش همین موقع‌ها اتفاقاتی رخ داده که بی‌شباهت به حوادث امروزی مزاحمت تلفنی نیست.

آوازهای عاشقانه پای تلفن

چندی قبل مرد میان‌سالی به دادسرای ناحیه دو سعادت‌آباد رفت و از یك مزاحم تلفنی سمج شكایت كرد. او به بازپرس گفت: «مدتی است كه پسر ناشناسی به‌طور مرتب با شماره تلفن خانه ما تماس می‌گیرد و بدون آن كه حرفی بزند یا خودش را معرفی كند، فقط آوازهای عاشقانه می‌خواند. حالا هم رفتارهای عجیب پسر مزاحم، دردسرهای بزرگی برای ما به دنبال داشته است. به‌طوری كه به تازگی دامادم به همسرش مشكوك شده و آنها در آستانه طلاق قرار گرفته‌اند.

بازپرس پرونده با شنیدن اظهارات شاكی دستور شناسایی مالك و احضار او به دادسرا را صادر كرد، اما به جای پسر جوان آوازخوان با یک خانم روبه‌رو شد که کارمند یک شرکت معتبر بود و می‌گفت: «این شماره تلفن همراه اعتباری را به عنوان هدیه تولد برای پسرم خریده‌ام.» بازپرس هم پسر را احضار کرد و معلوم شد آقا مزاحم خود ایشان است. بهادر در حالی كه دستپاچه و مضطرب بود، بلافاصله به جرمش اعتراف كرد و گفت: «قصد آزار كسی را نداشتم و فقط در جست‌وجوی گم‌شده‌ام بودم. چند ماه قبل در ایستگاه مترو با دختر جوانی روبه‌رو شده و طرح دوستی ریختم. سپس مريلا را به یك كافی‌شاپ دعوت كردم و شماره تلفن خانه‌اش را گرفتم تا برای ملاقات‌های بعدی با او قرار بگذارم. اما هرچه با این شماره تماس می‌گرفتم، مريلا گوشی را بر نمی‌داشت. من هم برای رساندن پیامم به گوشش، آواز می‌خواندم. غافل از آن كه مريلا برای شوخی شماره تلفن ناشناسی را به من داده و مرا به چنین دردسری انداخته است.» مرد شاکی هم که این وسط دختر و دامادش به خاطر هیچ و پوچ داشتند از هم جدا می‌شدند، خواستار اشد مجازات شد و شش ماه زندان و 70 ضربه شلاق برای بهادر بریدند.

قرار ملاقات خونین با مزاحم تلفنی

«مدتی بود که همسرم مزاحم تلفنی داشت و هرچه تلفن او را تغییر می‌دادم، باز هم پس از مدتی مزاحم پیدا می‌کرد تا این‌که پس از مدتی به همسرم گفتم با مرد مزاحم قرار ملاقات بگذارد تا یکدیگر را ببینند. از طرف دیگر برادر ناتنی‌ام به نام محمد را از موضوع آگاه کردم و برادرم نیز با چند تن از دوستانش به محل آمدند و در پشت درختان مخفی شدند.» از آنجا که مقتول متوجه تعقیب آنها شده بود، او را در کوچه‌های اطراف پس از تعقیب گرفتند. برادر ناتنی داوود با مقتول درگیر شده که در این زمان زنی پنجره را باز کرده که همه فرار کرده‌اند، بعد شنیده که با قیچی آرایشگری آن پسر را زده‌اند. همین‌جوری بود که جوان 23 ساله‌ای در یکی از محلات قديمي به قتل رسید و زن و شوهر قاتل به جرمشان اعتراف کردند.  پلیس آگاهی محل کار برادر ناتنی داوود را شناسایی کرد و در عملیاتی او را با سه نفر از دوستانش که در زمان قتل حضور داشتند، دستگیر کرد.

پنج سال پیش؛ اجیر مزاحم تلفنی به خاطر ندادن حق همسر

این یکی برای خودش نوبر است. یعنی آدم پول بگیرد و مزاحم مردم شود؟ چه شغل شریفی! حالا آن که پول را گرفته یک طرف، باقی ماجرا این طرف:

«یك مرد برای نپرداختن حق و حقوق زنش مزاحم تلفنی اجیر كرد. این مرد با اخذ پرینت مكالمات همسرش با مردی ناشناس او را به دادگاه كشاند. یك مرد ۳۵ ساله با ارائه دادخواستی به دادسرای تهران از همسر جوان خود شكایت كرد و گفت: «۱۰ سال قبل ازدواج كردیم و حالا دو فرزند زیبا و سالم داریم، اما از مدتی قبل همسرم بنای ناسازگاری گذاشت و تقاضای طلاق كرد. در حالی كه در این سال‌ها من تلاش زیادی برای رفاه همسر و فرزندانم كرده بودم از این تقاضای همسرم تعجب كردم و از سه ماه قبل پی بردم كه همسرم تماس‌های تلفنی مشكوكی دارد.» پس از بررسی این تلفن‌ها از سوی اداره مخابرات، مرد جوان با اشاره به شماره تلفنی كه ۶۳ بار در طول یك هفته با خانه این مرد تماس برقرار كرده بود، تقاضای احضار مالك تلفن را كرد. با دستور دادیار پرونده مالك تلفن به دادسرا احضار شد و گفت: «من مصالح‌فروشی هستم و روزانه تماس‌های زیادی با مشتریان برقرار می‌‌كنم، اما از مدتی قبل این مرد رابطه مشكوكی با یكی از كارگران من برقرار كرد و من در تحقیق از كارگر نوجوان خود متوجه شدم كه او به طمع دریافت پول و با پیشنهاد این مرد حاضر شده است كه روزانه چندین بار به عنوان مزاحم تلفنی با خانه او ارتباط برقرار كند.» حالا شاید به همسر مرد حق بدهید که گفته بود: «به خاطر سوءرفتار شوهرم تصمیم به جدایی از او گرفتم!» او گفته بود همسرش با این نقشه سعی در بدنام کردن او داشته و می‌خواسته با طرح شکایت کیفری حق و حقوقش را از بین ببرد. دادگاه هم حکم به بی‌گناهی زن داد.

نخستین جنایت سال 80؛ نقشه مرگبار برای مزاحم تلفنی ناشناس

این یکی دیگر خیلی غم‌انگیز است. اما اتفاقی است که افتاده. ماجرای مزاحمت‌های تلفنی جوان ناشناسی به خانه یک دختر، نخستین جنایت سال 80 را رقم زد. در این جنایت که چهار ساعت بعد از تحویل سال رخ داد، یک کارشناس ارشد رایانه قربانی اشتباه دختر 32 ساله شد. بنابراین گزارش ساعت 21 شب، بنفشه که با قرار قبلی در فلکه آشتیانی به ملاقات مزاحم تلفنی خود رفته بود تا با شناسایی آن برادر و دوستانش درس عبرتی به او بدهند، با دیدن مرد جوانی به خیال این‌که او همان علی، مزاحم تلفنی است، به سراغ پسر جوان رفت. رضا جوان‌رودي، دانشجوی دوره دکترای رایانه وقتی بنفشه او را علی صدا زد، تنها با اظهار بی‌اطلاعی ادعا کرد که او را اشتباه گرفته‌اند. در این حین برادر دختر و چهار تن از دوستانش که آنها را تحت نظر داشتند، او را مورد حمله قرار دادند و با وارد آوردن ضربات چاقو به شدت مجروحش کردند. رضا نتوانسته بود آنان را قانع کند که مزاحم تلفنی نیست و پا به فرار گذاشت و در برابر در خانه پدرش بیهوش روی زمین افتاد. رضا در بیمارستان جان سپرد و قربانی یک مزاحمت تلفنی و یک اشتباه ساده شد.

توسط مدیریت سایت درمتفرقه · پاسخ 3402 روز 2 ساعت 49 دقیقه قبل

سوال: 43 پذیرفته شده: 1 ( 2% ) | امتیاز: 867

 

پاسخ (2)

  1. 0 votes

    سلام
    من یه سوالی داشتم میخواستم منو راهنمایی بفرماییین ممنون
    من و همسرم دیشب داشتیم با هم یه بازی تو موبایلش بود انجام میدادیم. یهو به شوخی گفتم من این بازی رو از توی گوشیت پاک میکنم. اونم گفت نه تو این کارو نمیکینی گفتم چرا و من بازی رو پاک کردم بعدش که رفت سرگوشیش اصلا باورش نمیشد که من بازی رو پاک کردم خیلی ناراحت و عصبانی شد.فکر میکرد من میخواستم قدبازی دربیارم. من هرچی هم براش توضیح دادم و ازش معذرت خواهی کردم قبول نکرد. تا صبح هم باهام قهر بود الانم باهام سرسنگینه هنوز. من خیلی کارم بد بوده؟ الان باید چه رفتاری از خودم نشون بدم؟؟؟؟؟؟؟

    توسط hanyeh · 2779 روز 6 ساعت 2 دقیقه قبل

    سوال: 0 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 0

    • خب شما حریم شخصی ایشون رو رعایت نکردید و باید هم ناراحت باشه ..پس اجازه بدید زمانی بگذره تا از تب و تاب این موضوع کم بشه در زمانی مناسب با هدیه ای مناسب از ایشون عذرخواهی کنید ...

      توسط مدیریت سایت · 2776 روز 23 ساعت 42 دقیقه قبل

پاسخ شما

تلفن ابزاري براي بازي افراد | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.