پرسشتان را مطرح کنید

خانه » مشاوره خانواده » مشاوره تهران:مشکل چاقی
1 امتیاز
Vote Con!

مشاوره تهران:مشکل چاقی

چاقی زنچاقی کودکچاقی کودکانچاقی مردچاقی مفرطچاقی و بیماری جسمیچاقی و بیماری قلبیچاقی و رابطه جنسیدرمان چاقیدرمان چاقی مفرطرژیم چاقیمراکز مشاوره تهرانمرکز مشاوره آنلاینمرکز مشاوره ازدواجمرکز مشاوره اصفهانمرکز مشاوره تهرانمرکز مشاوره خانوادهمرکز مشاوره روانشناسیمشاور تلفنی ازدواجمشاور تلفنی خانوادهمشاور خانواده خوب در تهرانمشاور قبل ازدواجمشاوره آنلاینمشاوره آنلاین ازدواجمشاوره آنلاین خانوادهمشاوره آنلاین شغلیمشاوره ازدواجمشاوره ازدواج آنلاینمشاوره ازدواج تستمشاوره ازدواج تهرانمشاوره ازدواج رایگانمشاوره اصفهانمشاوره اینترنتیمشاوره برای ازدواجمشاوره تلفنیمشاوره تلفنی آنلاینمشاوره تلفنی تهرانمشاوره تلفنی خانوادهمشاوره تهرانمشاوره خانوادهمشاوره خانواده آنلاینمشاوره خانواده تلفنیمشاوره خانواده تهرانمشاوره خانواده رایگانمشاوره رایگانمشاوره رایگان ازدواجمشاوره رایگان خانوادهمشاوره روانشناسی آنلاینمشاوره زنانمشاوره شغلیمشاوره شغلی آنلاینمشاوره طلاقمشاوره قبل از ازدواجمشاوره قبل ازدواجمشاوره وانشناسیمشکل چاقی

دیگر کار از کار گذشته و باید آن‌ها را در کنار تروریسم و خشونت، گرم شدن کره زمین و بحران اقتصادی، چهارمین متهمانی دانست که می‌توانند سلامت کره زمین را به مخاطره بیندازند. آن‌ها در نهایت تواضع معتقدند دیدن یک بشقابِ دلربای غذا با تمام مخلفات و متعلقاتش، گاهی زیباتر از چشم‌نوازترین مناظر در دنیاست. زمین حالا در حساس‌ترین دوران خودش باید پذیرای انسان‌های چاقی باشد که آمار دانشمندان و محققان مقدار اضافه وزنشان را 17 میلیون تن تخمین می‌زند. جهانی که جماعت فربه‌اش می‌تواند با جهانی که یک میلیارد نفر به جمعیت آن اضافه شده برابری کند. از این به بعد وقتی به همراه کیلوهای اضافی در خیابان در حال قدم‌زدن هستند، باید سایه نگاه سرزنش‌آمیز افرادی را که به چشم قاتلان بالفطره به آن‌ها زل زده‌اند، تحمل کنند. دیگر هیچ کس از دیدن لپ‌های آویزان یک کودک دلش غنج نمی‌رود و تشکل‌های غیردولتی حامی حقوق فربه‌گان تشکیل می‌شوند. آمریکا به عنوان رکورددار چاقی در جهان از چشم ملت‌های توسعه یافته می‌افتد و مردم اریتره، اتیوپی و ویتنام به عنوان الگوهایی استاندارد در دنیای مدرن همواره تمجید می‌شوند. شاید هم مانند رمان «کوری» ساراماگو، این بار چاقی به جای نابینایی در بین نسل انسان‌ها اپیدمی شود و بشریت درست از جایی ضربه نهایی را بخورد که هیچ گاه انتظار آن را نداشت. رئیس گروه پژوهشی موسسه‌ دانشگاه ماینتز آلمان معتقد است از بحران‌های اقتصادی فعلی تا شکست‌های عشقی می‌توانند استعداد چاقی را در نسل جدید انسان پرورش دهند. آیا ژن‌های چاقی، زندگی ماشینی یا فست فودها تنها مظنونان اصلی هستند؟ مگر مردم در نقاط مختلف دنیا چه می‌خورند که بحران فربه‌گی این‌چنین خطرساز شده؟ پس حداقل وقتی در حال خواندن این گزارش هستید، لطف کنید و چیزی نخورید، شاید با این کار کمی به کره زمین کمک کردید.

1

مقصر اصلی آمریکایی‌ها هستند. این حرف من نیست. دانشمندان نشسته‌اند کلی حساب و کتاب کرده‌اند که از بین 236 میلیون نفر شهروند آمریکایی 22 میلیون نفر اضافه وزن اساسی دارند. وقتی بدانیم از همین تعداد هشت میلیون نفر هم رسما به مقام خیکی بودن نائل شده‌اند، آن‌وقت است که کمی نفس راحت می‌کشیم و زیر لب زمزمه می‌کنیم: «آمریکا، من این‌جا و تو اون‌جا، خوشا از درد دوری…» طبق آن چیزی که رسانه‌ها و پزشکان می‌گویند، باید برای پیدا کردن سرنخ به سراغ فرهنگ فست‌فودآلود نسل جدید و نیمه‌جدید آمریکا برویم. اما بهتر است کمی صبر کنیم و ابتدا به سراغ نتیجه آخرین آماری که موسسه بین‌المللی تغذیه سیاتل در خصوص بیشترین برنامه غذایی که مردم آمریکا از آن استفاده می‌کنند، برویم. آخرین تحقیقات این موسسه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در بین مردمان سایر ملل غذا را با لذت بیشتری می‌خورند و همین ویژگی رفتاری در دهه‌های اخیر روی ژنتیک آن‌ها نیز تاثیر به شدت موثری گذاشته است. با این نظر حتی اگر یک آمریکایی هر دو روز یک بار نان و پنیر و گردو هم بخورد، در مقایسه با خوردن هر دو روز یک ساندویچ هات‌داگ توسط یک سریلانکایی (بد نیست بدانید در سریلانکا چیزی بالغ بر 1500 فرد چاق زندگی می‌کند که این آماری حیرت‌انگیز است) امکان چاقی بیشتری دارد. آمریکایی‌ها شاید خورش قورمه‌سبزی ما را نداشته باشند، اما برای خودشان غذاهای ویژه‌ای دارند که می‌تواند به مثابه یک رقیب قدر برای قورمه ما باشد؛ پاستای گولاش که غذایی شبیه خورش است و در آن از ماکارونی و سس گوجه فرنگی زیاد گرفته تا گوشت چرخ‌کرده چرب دیده می‌شود. این غذای خانگی محبوب در آمریکا یک پیش‌غذای سنگین را نیز اغلب همراه خود می‌بیند؛ سوپ گامبو که مخلوطی است از میگو، برنج، فلفل دلمه، کرفس، پیاز و کلی ادویه تند. حالا این مدل غذاها وقتی با لذتی که درباره آن صحبت شد خورده شود، می‌تواند هر کسی را با هر میزان اشتها آن‌قدر حالی‌به‌حالی کند که دیگر نیازی به فست فود نداشته باشد.

حالا وقت آن رسیده که به سراغ فست فود‌ها برویم. ضرب‌المثلی در آمریکا در چندین سال اخیر دهان به دهان می‌چرخد که می‌گوید: اگر 10 دلار داری، یک مک دونالد با سیب‌زمینی و کوکا بخر و بخور، اگر پنج دلار داری، یک مک‌دونالد با سودا بخر و اگر کمتر از این پول داری، بهتر است سنگ (شاید منظورشان چیزی در مایه‌های کوفت خودمان است) بخوری! این جمله به خوبی ارزش خوردن توام با لذت غذاهای فست فودی در بین آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد. فرهنگ غذایی که در آن یا باید خورش – پاستای گولاش به بدن بزنی یا به خاطر کم داشتن چند دلار کوفت کاری میل کنی. نگاهی از این زاویه به مردمانی که 49 درصد درآمد خرید مواد خوراکی‌شان در ماه را به حساب رستوران‌دار‌ها می‌ریزند، پرده از رازی برمی‌دارد که باعث شده آن‌ها در صدر سیاهه چاقی در جهان قرار بگیرند.

2

یکی از همین ترازوهای قدیمی را که در میوه‌فروشی‌ها و بقالی‌ها بود، در ذهنتان مجسم کنید. آمریکا با خیکی‌هایش با وزن متوسط 7/80 کیلوگرم در یک کفه و آسیایی‌ها با 7/57 کیلوگرم در کفه دیگر قرار دارند. اختلاف وزن آن‌قدر هست که آسیایی‌ها تبرئه‌شدگان دادگاه این محکمه باشند. این‌جا در آسیا هم هستند کسانی که غذا را با لذت بخورند و هم هستند افرادی که فست فودی‌ها اصلی‌ترین پاتوق آن‌ها هستند. داستان فقیر و غنی هم با وجود کشورهای ثروتمند خاورمیانه‌ای و چشم بادامی‌ها چندان کاربرد ندارد. به نظر می‌رسد پای یک راز بزرگ در میان باشد. هندوستان یکی از کشورهایی است که در پایین‌ترین رده‌های چاقی در جهان قرار دارد. تمام عشق مردم این کشور پهناور خوردن نان، برنج، حبوبات و سبزیجات و انواع منحصربه‌فرد ادویه است. برخلاف آمریکا بیشتر آن‌ها اصولا درآمد آن‌چنانی ندارند که بخواهند آن را در فست فود‌ها خرج کنند. اگر گذرتان به هند بیفتد، در محله‌های مرکزی و پایین شهر چرخ‌های سمبوسه‌فروشی را به راحتی خواهید دید. مشتریان اغلب با یکی دو سمبوسه سیر نمی‌شوند و خوردن چهار سمبوسه حداقلی است که باید رعایت شود. سمبوسه‌های کوچکی که با سس و ادویه تند به جنگ همبرگرهای غربی رفته‌اند، حالا تبدیل به برگ برنده‌ای شده‌اند که هندی‌ها را بعد از کمپانی‌های بالیوودی در جهان رکورددار کرده است. بیشتر هندی‌ها از مصرف زیاد گوشت پرهیز می‌کنند، از طرفی در خوردن غذا به هیچ عنوان از خیر یک دانه برنج داخل بشقاب هم نمی‌گذرند. (خسیس نیستند، می‌خواهند اسراف نکنند. آن‌ها معتقدند با افراط در غذا دچار تنبلی شده و این امر مانع رشد فكری و جسمانی‌شان می‌شود.) مردمانی با این مختصات باید خورش معروفشان هم به چیزهای دیگرشان بیاید. مقداری نخود به همراه کمی گوجه فرنگی و پیاز موادی است که هندی‌ها به آن خورش چولا می‌گویند. آن را با تکه‌ای نان می‌خورند و مطمئن باشید تحت هیچ شرایطی چاق هم نمی‌شوند.مشاوره اصفهان

هرقدر هم هندی‌ها در لاغری در جهان شهره عام و خاص هستند، اما هم‌چنان یک نام است که مردمش هرکاری کنند به زور می‌توانند به جرگه چاق‌ها بپیوندند. مردم کشوری که باید به آن‌ها به خاطر چاق نبودنشان جایزه جهانی نوبل داد. اریتره با 12 نفر چاق از بین ۴,۴۰۱,۰۰۹ نفری که در آن زندگی می‌کند، نشان داده که فعل خواستن را خوب صرف کرده است! اگر مردم فقیر این کشور آفریقایی بیشتر روزهای هفته در هاله‌ای از گرسنگی شب‌ها و روزها را سپری می‌کنند، در عوض کره زمین و آیندگان همیشه از آن‌ها به نیکی یاد خواهند کرد و کسی چه می‌داند شاید تبدیل به بهترین الگوهای بشریت در کتاب‌های درسی فرزندان ما در آینده شوند.

3

یک کره زمین که هنوز بر سر تخمین دقیق عمرش بین دانشمندان اختلاف نظرهای مختلفی است و چیزی در حدود 20 میلیون تن اضافه وزن که هر روز و شب روی آن راه می‌روند و البته آب از آب تکان نمی‌خورد. هنوز هیچ مدرکی دال بر ترک خوردن یا شکافته شدن منطقه‌ای از کره زمین به خاطر وزن اجسامی که روی آن هستند هم در هیچ نقطه جهان ارائه نشده. لایه اوزون و دمای زمین هم که به ترتیب در حال پاره شدن و گرم‌تر شدن هستند. پس دیگر روی چه حسابی قرعه اتهام روی چاق‌ها افتاده و آن‌ها تبدیل به اژدها‌هایی هفت سر شده‌اند؟ سیدنی استیونز، نویسنده و محقق آمریکایی که خودش از دیار دل‌سوختگان چاقی است، سرسختانه معتقد است چاق‌ها در حال نابودی زمین هستند. «چاق‌ها باعث مصرف بیشتر سوخت در چرخه زندگی می‌شوند. آن‌ها به خاطر مجبور بودن به استفاده از وسایل بزرگ‌تر باعث مصرف سریع‌تر منابع می‌شوند. آن دسته از چاق‌ها هم که کمتر اهل بیرون آمدن از خانه هستند، یک‌تنه باعث مصرف بیش از اندازه انرژی به نسبت یک انسان عادی در خانه می‌شوند. چاق‌ها هم‌چنین پای ثابت داروخانه‌ها هستند و افزایش تولید دارو را برای صنعت دارویی در نقاط مختلف جهان به ارمغان می‌آورند. این‌ها را وقتی در کنار مواد غذایی مازادی که آن‌ها برای خوردن باید استفاده کنند قرار می‌دهیم، به مجموعه‌ای از ضررهایی می‌رسیم که آن‌ها به سرعت در حال تکثیر آن در زمین هستند.» در نگاه اول شاید بگویید این‌ها کمی سخت‌گیری و گیر غیرمنطقی است، اما وقتی کمی دقیق‌تر به آن نگاه کنید، متوجه حقایقی می‌شوید که اثبات‌کننده حرف‌های سیدنی استیونز است. اگر هم‌چنان در نقش یک وکیل مدافع برای چاق‌ها هستید یا خودتان یک پَر گوشت و چربی بیشتر بر اندامتان دارید و رگ گردنتان از این سیل اتهامات بیرون زده، این یک مورد را داشته باشید، بد نیست: همان‌طور که همه ما می‌دانیم، حدود 60 تا 70 درصد از بدن هر انسانی از آب تشکیل شده است و فراموش نکنید که بخار آب هم یکی از گازهای گلخانه‌ای است. پس افراد چاق در واقع مخزن آب هستند و اگر تصمیم بگیرند وزن خود را کم کنند، بخشی از آب بدن آن‌ها به صورت مایع خارج می‌شود و ممکن است به اقیانوس‌ها و رودخانه‌ها راه یابد، یا برای تصفیه آن به منظور استفاده در زمینه‌های مختلف به انرژی‌های مختلفی از جمله الکتریسیته نیاز است و بخش دیگری از آن به صورت بخار آب وارد اتمسفر می‌شود و در نتیجه بر شدت گرمای زمین می‌افزاید. اگر کشورهای متعهد در کنترل گازهای گلخانه‌ای هر از چندگاهی برای چاره‌اندیشی گرم شدن کره زمین نشستی برپا می‌کنند، در عوض چاق‌ها نیازی به این سوسول‌بازی‌ها ندارند و می‌توانند با اندکی فراخی نیت از همین فردا صبح سر پارک محل چند دقیقه‌ای ورزش کنند تا به راحتی خودشان را از فهرست متهمان مدرن زمین خارج کنند. اما یک حقیقت هم در این بین هم‌چنان باقی است که هر روز که می‌گذرد، به ازای کم شدن یک انسان چاق، پنج انسان چاق دیگر در گوشه‌ای از زمین روزگار می‌گذرانند و بحران چاقی سایه خطرناک خود را روی زمین گسترده تر از قبل می‌کند. به نظر می‌رسد باید دیر یا زود بپذیریم که چاقی سوژه شماره یک 5/18 میلیون نفر از مردم جهان است و در این جدال فرسایشی دو رقیب (زمین و چاق‌ها) چاره‌ای جز کنار آمدن با یکدیگر ندارند.

توسط مدیریت سایت درمشاوره خانواده · پاسخ 3360 روز 15 ساعت 55 دقیقه قبل

سوال: 43 پذیرفته شده: 1 ( 2% ) | امتیاز: 867

 

پاسخ (7)

  1. 0 votes

    سلام
    شما برنامه تغذیه هم میدین؟

    توسط uns · 3354 روز 6 ساعت 14 دقیقه قبل

    سوال: 0 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 0

    • خب میتونید با شماره های اول سایت تماس بگیرید و ازشون در این مورد راهنمایی بخوایت

      توسط مدیریت سایت - محمدی · 3354 روز 1 ساعت 51 دقیقه قبل

  2. 0 votes

    من قبلا وزنم متعادل بود اما الان چاق شدم بااینکه خودم داروگیاهی دارم ولی نمیتونم لاغربشم دلیلش جوش وغصه وغذاهای مصنوعی هست موندم چطوری وزنمو کم کنم

    توسط bijan · 3349 روز 21 ساعت 41 دقیقه قبل

    سوال: 0 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 0

    • خب برای خوردنتون برنامه بذارید ... هفته اول تمام لقمه ها و فرم خوردنتون رو یادداشت کنید و مثلا" اگر 50 قاشق برنج میخورید رو در هفته دوم به 45 کاهش بدید و به آرامی میزان و حجم خوردن رو کاهش بدید تا بتونید تحمل کنید و قبل از غذا حتما" سالاد بخورید و از هفته دوم ظرف غذای شما باید کوچیکتر بشه و غذای خودتون رو با قاشق کوچیک بخورید ...اینو به یاد داشته باشید اگر بتونید زمان خوردن رو تا بیست دقیقه طول بدید و به آرامی بخورید مغز اوماتیک دستور سیری صادر میکنه و شما بجای اینکه تمام اون غذا رو در یک وعده بخورید در چند وعده میخورید و هیچوقت هم احساس گرسنگی نمیکنید .... و البته باید برای نتیجه بهتر با توجه به شرایط ظاهری با مشاور تغذیه هم مشورت کنید

      توسط مدیریت سایت - محمدی · 3349 روز 14 ساعت 2 دقیقه قبل

  3. 0 votes

    سلام .میخواستم بدونم مخلوط تخم بلدرچین باشیر برای بدن ضرر داره یا نه ؟ فوایدش چیه یه کم دربارش توضیح بدین ؟

    توسط uns · 3324 روز 22 ساعت 40 دقیقه قبل

    سوال: 0 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 0

    • در این مورد با متخصصین مربوطه مشاوره کنید ... در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی داشته باشید 021-22354282 ولی مقداری از خواصش رو برای شما مینویسم ... 1- سرشار از امگا3(برای تقویت هوش و حافظه) 2- غنی از آهن / ویتامینهای آ ، ب ، ث / اسیدهای آمینه و میکرو المانها 3- توصیه شده برای دوران بارداری (برای باهوش شدن جنین) 4-مناسب برای سنین رشد کودکان ونوجوانان 5- تنظیم سیکل خواب 6- افزایش مقاومت بدن 7- بدون کلسترول 8- تنظیم سیستم عصبی ، قلبی و گوارشی و درمان بیماری تشنج 9- به علت کراتن خاصی که در آن ذخیره است در درمان بیماری آسم تاثیر معجزه آسایی دارد. 10- استحکام عضلات و استخوان ها 11- افزایش تمایلات جنسی 12- دفع مواد رادیو اکتیو و فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه ومواد زائد سرطان زا از ارگانیسم بدن 13- بدلیل حجم کم تخم بلدرچین و میزان بالای پروتئین آن نسبت به تخم مرغ ، برای ورزشکاران بخصوص بدنسازان عزیز نیز توصیه میشود. 14- به دلیل کامل بودن و نداشتن هیچ تاثیر سوئی در شیر خواران به عنوان بهترین مکمل دوران شیردهی استفاده می شود. 15- -تخم بلدر چین حساسیت ایجاد نمی کند 16-ماسک سفیده تخم بلدر چین همراه عسل (برای پوستهای چرب) و زرده با عسل برای( پوستهای خشک) باعث طراوت و شادابی و رفع چین و چروک و لکه های پوست می شود.

      توسط مدیریت سایت - محمدی · 3322 روز 3 ساعت 37 دقیقه قبل

  4. 0 votes

    من قبلا وزنم متعادل بود اما الان چاق شدم بااینکه خودم داروگیاهی دارم ولی نمیتونم لاغربشم دلیلش جوش وغصه وغذاهای مصنوعی هست موندم چطوری وزنمو کم کنم

    با سلام افراد زیادی هستند که تحت تاثیر عوامل بیرونی و محیط دچار ازدیاد وزن میشوند لذا بهتر اسم مشکل را از ریشه حل کنید .اما در رابطه با کاهش وزن باید عرض کنم که فقط و فقط ورزش و تحرک به کمک کنترل مقدار کالری دریافتی میتواند اثرگذار باشد .پس بهتر است تحرک و ورزش را در برنامه روزانتان بگنجانید.

    توسط motakhasesan · 2633 روز 23 ساعت 25 دقیقه قبل

    سوال: 2 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 1

پاسخ شما

مشاوره تهران:مشکل چاقی | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.