پرسشتان را مطرح کنید

خانه » متفرقه » مادر من بیوه است و 50 سال سن داره و دوباره ازدواج کرده و من تازه متوجه شدم که مادر بنده دوست پسر داره،واقعا دارم روانی میشم خواهشا یه راه چاره بهم نشون بدید.

پاسخ (5)

  1. -1 votes
    پذیرفته شده

    سلام دوست عزیز
    ریشه اصلی خیانت زوجین به یکدیگر از بی توجهی به دستورات دین اسلام در خصوص زندگی زناشویی نشأت می گیرد و به طور قطع در صورت توجه و رعایت آموزه های دینی خیانتی پدیدار نخواهد شد.
    مهم ترین علل خیانت:: نقص در رشد اخلاقی افراد با زیر پا گذاشتن موازین اخلاقی و دینی، برخی نابسامانی های روانی نظیر مبتلایان به شخصیت مرزی که در مرز بین روان نژندی و روان پریشی هستند و همچنین مبتلایان به شخصیت های ضد اجتماعی نشانه های خیانت و بی وفایی به همسر نیز دیده می شود. زنان نیاز دارند که دوست داشته شوند و مورد تحسین و قدردانی قرار گیرند.خیانت معمولاً زمانی اتفاق می افتد که زنی احساس کند آن طور که باید و شاید مورد علاقه و توجه همسرش قرار نمی گیرد و همسرش قدر او را نمی داند. معمولاً زنان به سمت مردهایی دیگر جذب می شوند چون از زبان آنها تعریف ها و تحسین هایی را می شنوند که از زبان شوهر خود نمی شنوند.” زنان دوست دارند همیشه به چشم همسرشان خاص و فوق العاده باشند و تشنگی و عشق او را احساس کنند. اگر زنی احساس کند که دیگر دغدغه یا علاقه مشترکی با شوهر خود ندارد، ممکن است به طرف کس دیگری جلب شود که این دغدغه ها و علایق را دارد. اکثر زوج ها در روزهای اول آشنایی احساس می کنند کسی را پیدا کرده اند که مثل آنها فکر می کند و با آنها همدل و همفکر است. اما در بسیاری از موارد بعد از چند سال این احساس از بین می رود. بعضی از زنان برای مبارزه با احساس تنهایی و خلاء به بی وفایی روی می آورند. ” تلاوت آیه نور توسط والدین، قبل از بارداری و توسط زن در ایام بارداری بسیار ضروری است «اللَّهُ نُورُ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَوهٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِى زُجَاجَهٍ الزُّجَاجَهُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّىٌّ یُوقَدُ مِن شَجَرَهٍ مُّبَارَكَهٍ زَیْتُونَهٍ لَّا شَرْقِیَّهٍ وَ لَا غَرْبِیَّهٍ یَكَادُ زَیْتُهَا یُضِى‏ءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَى نُورٍ یَهْدِى اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَآءُ وَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَ اللَّهُ بِكُلِّ شَىْ‏ءٍ عَلِیمٌ»[1]
    2. خوردن گلابی به پدر توصیه می شود:
    در کتاب کافی از امام صادق ـ علیه السلام ـ نقل شده: ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریستند فرمودند:
    «ینبَغی اَن یکونَ اَبو هذَا الغُلامِ آکِل السَّفَرجَل؛ باید پدر این پسر بچه، گلابی خورده باشد.»[2]
    هم چنین روایت شده است که پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ گلابی اش را تکه کرد به جعفر بن ابی طالب داد و به او فرمود: بخور! همانا گلابی رنگ را جلا می دهد و فرزند را نیکو می گرداند.[3]
    3. خوردن کاسنی به پدر سفارش شده است.[4]
    4. خوردن قاووت به پدر و مادر توصیه شده است:
    در روایت آمده است، مردی به امام صادق ـ علیه السلام ـ عرض کرد: ای پسر رسول خدا، فرزندی به دنیا می آید که در او ضعف و سبک مغزی است. حضرت فرمود:
    «ما یمنَعُک مِن السَویق اَشرِبه و مُر اَهلَکَ بِهِ فَاِنَّهُ ینبِتُ اللَّحمَ و یشُدُّ العَظمَ ولا یولَد لکم اِلاَّ القَوی؛ چرا قاووت نمی خوری؟ آن را بخور و خانواده ات را هم به آن سفارش کن. به درستی که قاووت، گوشت را می رویاند و استخوان را محکم می کند و فرزندی از تو به دنیا نمی آید مگر این که قوی باشد.»[5]
    5. سفارش به خوردن انار.[6]
    دعا برای فرزند دار شدن
    1. نقل شده که امام صادق ـ علیه السلام ـ دعای زیر را توصیه فرمودند:
    «اللهم لا تَذَرنی فَرداً و أنت خیرُ الوارثین وحیداً و حشاً فَیقصُرُ شُکری عن تفکّری بل هب لی عاقبه صدقٍ ذکوراً و اناثاً آنَسُ بهم من الوحده و اسکُنُ الیهم من الوحده و أشکُرُکَ عند تمام النعمه یا وهّابُ یا عظیم یا مُعظِم ثمّ اعطِنی فی کلّ عافیهٍ شکراً حتی تُبلِغُنی منها رضوانک فی صِدقِ الحدیث و اداءِ الاَمانه و الوَفاء بعهد.»
    2. در حدیث دیگر از ایشان نقل شده که فرمودند: در سجده این دو آیه را بخوانید:
    «ربّ هَب لی من لدنک ذُرِیهً طیبهً اِنّک سمیعُ الدعاء، ربّ لا تَذَرنی فرداً و أنت خیرُ الوارثین».
    3. در روایت دیگری نقل شده که فرمودند: بعد از نماز جمعه دو رکعت نماز بگذارد و رکوع و سجود را طولانی کند. سپس بگوید:
    «اللهم انِّی اَسئَلُک بما سألک زکریا رَبِّ لا تَذَرنی فرداً و انت خیر الوارثین. اللهم هَب لی من لدنک ذُرِیهً طیبهً اِنّک سمیعُ الدعاء. اللهم باسمِک استَحللتُها و فی امانتک اخَذتُها فاِن قَضَیتَ فی رَحِمِها ولداً فاجعَلهُ غلاماً مبارکاً زکیاً و لا تَجعَل للشیطان فیه شَرَکاً ولا نصیباً».
    4. در صبح و شام هفتاد مرتبه «سبحان الله»، ده مرتبه «استغفر الله ربی و اتوب الیه» و سپس نه مرتبه «سبحان الله» و یک مرتبه «استغفر الله ربی و اتوب الیه» گفته شود.
    5. در هر سحر صد مرتبه استغفار شود و در صورت فراموشی قضای آن به جا آورده شود و بهتر است «اَستَغفِرُ اللهَ رَبّی وَ اَتوبُ اِلَیه» گفته شود.
    ب) در حین آمیزش
    1. تغذیه
    در حین آمیزش هیچ یک از مرد و زن مست نباشند و الکل مصرف نکرده باشند؛ چون موجب کمبود ویتامین d می شود و در نتیجه استخوان بچه نرم می گردد.
    دکتر وازن معتقد است که اگر طفلِ خرفت و کم هوشی پیدا کردید و توانستید در اطراف وضع پدری و یا مادری او اطلاعات صحیحی کسب کنید، به این نتیجه خواهید رسید که یکی از والدین هنگام تشکیل نطفه مست بوده است.[7]
    هم چنین نوع غذا (از نظر حلال و پاک بودن آن) اثر فراوانی در فرزند دارد که لازم است در این زمینه نیز توجّه کافی صورت گیرد.
    2. حالات پدر و مادر
    سیستم فکری و حالات روانی پدر و مادر در حین آمیزش، بر روحیات فرزند مؤثر خواهد بود. این تأثیر در قرن های گذشته به وسیله یکی از پیامبران در رابطه با حیوانات آزمایش شده است. نقل شده حضرت موسی ـ علیه السلام ـ در زمانی که چوپان حضرت شعیب ـ علیه السلام ـ بود، با او قرار دادی را به این شرح بست که هر چه گوسفند ابلق (سیاه و سفید) در گله گوسفندان پیدا شد، به عنوان مزد به حضرت موسی ـ علیه السلام ـ داده شود. پس از قرار داد، حضرت موسی ـ علیه السلام ـ پوست بعضی از قسمت های عصای خود را کند (یک قسمت با پوست و یک قسمت بدون پوست، مثل ابلق شد) و یک عبای ابلق به آن آویزان کرد و آن را در چراگاه گوسفندان نصب نمود. گوسفندان هنگام آمیزش به آن نگاه می کردند. در آخر سال که روز گرفتن مزد بود حضرت شعیب ـ علیه السلام ـ مشاهده کردکه اکثر بچه های گوسفندان، ابلق شده اند و تعجب کرد. علت را پرسید. حضرت موسی ـ علیه السلام ـ فرمود از طریق دیدن در هنگام آمیزش، وضع گوسفندان بدین شرح تغییر می کند.[8]
    در پی روایاتی که بیانگر تأثیرات، به پدران و مادران سفارش شده است که در حین نزدیکی با وضوء بوده و به یاد خدا باشند. بدیهی است یاد خدا موجب آرامش قلب می شود و در فرزند اثر مثبتی خواهد داشت. هم چنین رغبت و میل قوی جنسی زوجین، در زیبایی جنین و هوشمندی وی اثری قطعی خواهد نهاد. ترس و اضطراب والدین به هنگام عمل زناشویی، بدترین تأثیر را بر روی طفل می گذارد؛ همان گونه که آرامش خاطر پدر و مادر، تأثیری بس نیکو در فرزند می نهد.
    تأثیر خستگی زیاد، روی جنین کاملاً محسوس است و او را ضعیف و رنجور می کند. در حدیثی از معصومین ـ علیهم السلام ـ نقل شده است که فرموده اند: در شبی که از مسافرت بر می گردید و همینطور در شبی که می خواهید به مسافرت بروید، نزدیکی نکنید.
    در ساعات اولیه شب با جسمی خسته و شکمی پر، آمیزش صورت نگیرد، بلکه در ساعات پایانی شب که خستگی جسم تا حدی زایل و شکم نیز خالی شده نزدیکی انجام شود. تجربه نیز نشان داده است فرزندانی که نطفه آن ها در ساعات پایانی شب منعقد می شود از هوش بیشتری بر خوردارند.
    از امام صادق ـ علیه السلام ـ نقل شده که فرمودند: «زفوا نساءکم لیلاً و اطعموا ضحی؛ در شب، زفاف کنید و در روز ولیمه دهید.»

    توسط آقای ص - غفاری · 3623 روز 1 ساعت 22 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  2. 1 vote

    خب جناب غفاری لطفا” دقت کنید که این خانم بیوه است و در این حالت بحث خیانت زوجین منتفی ….!!!!
    و با ز این مشکل چه ربطی به ولیمه شب زفاف داره که خودش بحث خاصی باید باشه که انشالله خوده ایشون برامون توضیح خواهند داد …

    ****
    ولی قبل از هر چیزی باید این دوست پسر بودن رو برای ما تشریح کنید …

    اگه ایشون با کسی رابطه داره و میخواد باهاش ازدواج کنه که کار ناشرعی نکرده …

    اینکه 50 سال از عمرشو برای شما صرف کرده که الان بخوایت در حقش اینطوری حرف بزنید ،…؟

    مگه ایشون و یا هر زن و مرد دیگری نباید احساس داشته باشن …

    متاسفانه یکی از این موارد تا جایی پیش رفته بود که پسر مادر خودش رو بخاطر اینکه میخواسته ادواج کنه ، به قتل رسونده …

    به هرحال ایشون سالهای زیادی رو گذرونده و عمرشو برای شما و دیگر فرزندانش صرف کرده و الان میخواد برای زندگی آینده خودش فکری بکنه و این عین قانون خداونده …

    توسط مدیریت سایت - محمدی · 3533 روز 22 ساعت 19 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  3. 1 vote

    اگه خوب بخونید نوشته دوباره ازدواج کرده برادر من

    توسط آقای ص - غفاری · 3533 روز 3 ساعت 23 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  4. 0 votes

    با عرض سلام خسته نباشید
    خواهرم حدود10 سال پیش درسن 28 شالگی به دلیل اعتیاد همسرش از وی جدا شد و حضانت دختر 8 ساله اش را به عهده گرفت. پس از چندسال مجددا با یک پسر مجرد ازدواج کرد. اما بعد از چند سال بدلیل اختلافات شدید میان دختر و همسر جدیدش(ناپدری) دخترش را به مادریزرگش سپرد در حالیکه یک پسر دوساله نیز از همسر جدیدش داشت. اکنون پسرش هفت ساله شده و سوالاتی در مورد خواهرش می پرسد اینکه چرا با آنها زندگی نمی کند و….
    بهترین پاسخ برای او چیست؟
    آیا زمان مناسبی برای گفتن حقیقت به اوست یا اینکه هنوز زود است؟
    باتشکر

    توسط yasyas · 3359 روز 15 ساعت 15 دقیقه قبل

    سوال: 0 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 0

    • خب بستگی به درک فرزندتون از شرایط داره ... اگر فقط هاله ای از اون خاطرات باشه میتونید ذهنش رو منحرف کنید ولی اگر تصور ذهنی روشنی داره میتونید از مشاوران کودک استفاده کنید تا در این مورد به شما کمک کنه ... گفتن غیر مستقیم و یاد نشون دادن کارتون هایی در این مورد میتونه ذهنش رو اماده کنه ...

      توسط مدیریت سایت - محمدی · 3358 روز 15 ساعت 3 دقیقه قبل

پاسخ شما

مادر من بیوه است و 50 سال سن داره و دوباره ازدواج کرده و من تازه متوجه شدم که مادر بنده دوست پسر داره،واقعا دارم روانی میشم خواهشا یه راه چاره بهم نشون بدید. | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.