پرسشتان را مطرح کنید

خانه » ازدواج » تردید در ازدواج
1 امتیاز
Vote Con!

تردید در ازدواج

تردید

با سلام و عرض خسته نباشد
من دختری29 ساله هستم دانشجوی ترم 2 دکتری کامپیوتر در طی این جند سال گذشته هم خواستگار داشتم هم دوست پسر ولی نمی تونستم هیچ کدام از این موارد را به عنوان همسر انتخاب کنم الان حدود چند ماهی میشه که پسر خاله ام ازمن خواستگاری کرده پسر خوبی است ولی تحصیلاتش دیپلم است و کار ثابت هم ندارد اول خیلی سریع جواب مثبت دادم ولی حالا احساس میکنم نمی توانم با شرایطش زندگی کنم لطف بفرمائید راهنمایی کنید
با تشکر

توسط 14868 درازدواج · پاسخ 3747 روز 1 ساعت 54 دقیقه قبل

سوال: 1 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 1

 

پاسخ (3)

  1. 0 votes

    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام خدمت شما خواهر محترم
    مطلب اول : باید این را بدانید که هر چه سن انسان بالاتر می رود حساسیت او بیشتر می شود .و انتخاب برایش مشگل تر می شود
    مطلب دوم : اما این که در طی این مدت دوست پسر داشته اید نیز اشتباه بوده است و باید از خداوند متعال طلب بخشش کنید البته نیازی نیست که این موضوع را برای دیگران نقل کنید .
    مطلب سوم : شما باید برای خود ملاک و معیار ازدواج داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب صحیح داشته باشید پیشنهاد می شود 3 جلد کتاب گلبرگ زندگی آقای دهنوی و 5 جلد کتاب در ساحل آرامش آقای عباسی ولدی و سر دلبران دکتر بانکی پور را مطالعه فرمائید.
    مطلب چهارم : وقتی ملاکها و معیارهای شما در زندگی مشخص شد رتبه و اهمیت تحصیلات دیپلم پسر خاله تان نیز مشخص می شود و بهتر می توانید تصمیم بگیرید .
    مطلب پنجم : مسئله شغل نیز مهم است اما آنچه که مهم است این است که این پسر آیا زیرکی و توانایی کار را دارد و یا این که ندارد ممکن است کسی در حال حاضر شغل داشته باشد اما جربزه کار نداشته باشد.
    مطلب ششم : شما برای انتخاب نهایی باید چند مرحله را طی کنید 1- چندین جلسه صحبت و گفتگو راجع به ملاکها و معیارهای زندگی البته بعد از این که این ملاکها و معیارها برای خود شما روشن شد 2- مشاوره با مشاورین مذهبی 3- تحقیق در مورد فرد مورد نظر (در مورد مذکور نیز این تحقیق باید صورت پذیرد زیرا شناخت دوستان پسر خاله تان کمک زیادی در شناخت شخصیت ایشان دارد.
    مطلب هفتم : خداوند متعال را در تمامی زندگی خود حاضر و ناظر بدانید و تلاش خود را در انتخاب بهتر انجام دهید از خداوند متعال نیز درخواست کنید بهترین همسر را نصیبتان نماید .
    التماس دعا برای تمامی جوانان عزیز این کشور اسلامی

    توسط حجت الاسلام مصطفی قاسمی · 3747 روز 1 ساعت 14 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  2. 0 votes

    بسم الله الرحمن الرحیم
    نکته اول اینکه باید درزندگی هدف خودتون را مشخص کنید یعنی بدانید از ازدواج چه انتظاری دارید
    نکته دوم اینکه منظور از هم کفو بودن از جهت علمی تطابق مدرک نیست بلکه منظور درک متقابل یا همان تفاهم هست مگر اینکه برای شما یکسانی در تحصیلات واقعا ملا ک باشد وبخواهید نظام زندگی را بر اساس ان بنا کنید که انوقت مهم میشود
    نکته سوم اینکه منظور از تفاهم در زندگی تماثل (مثل هم بودن) یا تشابه ( شبیه بودن) نیست بلکه منظور این است که همسر خود را بفهمید همانگونه که هست وبلعکس. پس حداقل مطلب برای زندگی تفاهم است. حالا اگر غیر از تفاهم بقیه حالا تتان هم نزدیک به هم بود این مطلوب است.
    نکته چهارم اینکه سن شما بالا رفته و بهار عمر شما رو به خزان شدن است ولذا با شرایط حداقلی زندگی را شروع کنید. واقعیت موجود خودتان را ببینید نه ایده الهایتان را.
    نکته پنجم اینکه زندگی ساختنی است اگر سازش برای سازندگی یکی از ملاکهای جدی زندگی شما نباشد نمیتوان زندگی را سامان بخشید به تعبیر دیگر نباید منتظر سفره اماده بود.
    امیدوارم خوشبخت شوید .. در صورت حل مشکل گزینه حل شد را تیک بزنید.

    توسط حجت الاسلام مجتبی جمشیدیان · 3745 روز 19 ساعت 40 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  3. 1 vote

    14868
    مسلما” با اختلاف در سطح تحصیلات به مشکل برخورد خواهید کرد و بهتره در این مورد خیلی صریح و روشن با ایشون صحبت کنید …
    چون در بهترین حالت شما دوست ندارید که همسرتون در محیط بیرون و اجتماع در شان شما نباشه و این میتونه زمینه ناراحتی و نگرانی فردای شما بشه … طوری که شما از معرفی کردن ایشون به دوستان خودتون احساس شرم خواهید کرد و البته این فقط در بین خانم ها وجود داره چون برای اونا داشتن موقعیت اجتماعی بسیار مهمه پس بهتره در این مورد با ایشون واضح حرف بزنید و رابطه رو اونقدر ادامه ندید تا به وابستگی برسه

    توسط مدیریت سایت - محمدی · 3478 روز 22 ساعت 36 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

پاسخ شما

تردید در ازدواج | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.