پرسشتان را مطرح کنید

خانه » ازدواج » ایا ابراز علاقه ی دختر کار اشتباهی است؟
0 امتیاز
Vote Con!
حل شده

ایا ابراز علاقه ی دختر کار اشتباهی است؟

ازدواج

سلام من حدود 2 سال به یکی از همکارانم علاقه داشتم حس میکردم که او هم به من علاقه دارد ولی بعد از مدتی حس کرد با کسی در ارتباط است سعی کردم فراموشش کنم! بعد از مدتی محل کارم رو ترک کردم! چند مدت بعد در یکی از شبکه های اجتماعی به من درخواست دوستی داد و من پذیرفتم من بهش علاقه ی قدیمی ام رو گفتم و او هم گفت کهه به من علاقه دارد! ولی در این مدت با کسی در ارتباط بوده و ارتباطشون الان تموم شده!
بعد از مدتی به من درخواست ازدواج داد!
من موندم با احساسی که من به اون داشتم و ابراز علاقه ای که اول از سمت من بوده بعدا دچار مشکل میشیم؟ بعدا نمیگه که تو منو میخاستی و به من ابراز علاقه کردی اول و….؟

توسط neda68 درازدواج · پاسخ 3732 روز 15 ساعت 22 دقیقه قبل

سوال: 1 پذیرفته شده: 1 ( 100% ) | امتیاز: 0

 

پاسخ (4)

  1. 0 votes

    مولا علی (ع)فرمودند:علاقه شدید گوش را کر وچشم را کور می کند.
    سلام از اینکه سایت ما را برای مشاوره انتخاب کردید تشکر می کنیم.

    هدف مااین نیست که به شما بگیم بااین شخص ازدواج کنید یااین شخص بده یا اون شخص خوبه هدف ما این است که یک فاکتورها ویک اصول مشخصی را به شما بگیم تا شما بتونید صحیح وعاقلانه تصمیم گیری کنید .
    یکی از شاخصه های مهم ازدواج عقلانیت است اینکه ما عاقلانه تصمیم بگریم از روی عقلاینت نه از روی احساسات .
    من از شما می پرسم آیا دوست دارید یک ازدواج موفق داشته باشید یا یک ازدواج ناموفق ؟
    قطعا میگید یک ازدواج موفق –چه کسی هست که دوست نداشته باشد یک ازدواج موفق بکند؟قطعا همه دوست دارند یک ازدواج موفق داشته باشند .
    اما لازمه ازدواج موفق این است که از روی احساسات تصمیم نگیریم بلکه برای ازدواج وتصمیم گیری همه جوانب را بسنجیم وبادیگران مشورت کنیم.باچشمی باز جلو بریم نه با چشمی از احساسات کاذب!
    متسفانه این حرف من نیست بلکه آمار ها و تجربه نشون داده که بیشترین طلاق ها ازدواج هایی است که اینطور بوده اند یعنی اول دوستی پنهانی صورت گرفته وبعد یکطرف گفته من به تو علاقه دارم ودیگری هم گفته من به تو علاقه دارم و…بعد ازدواج مطرح شده است .وچون دوستی ها از روی احساسات کاذب صورت گرفته ودوطرف ضعف های یک دیگر را نمی بینند فکر می کنند همه چی عشق داشتن است البته در مقوله ازدواج عشق هم مهم است اما همه چی نیست وبعد از اینکه رفتند زیر یک سقف وضعف های واحساسات فروکش کرد وضعف ها پیدا شد هر دوطرف به مشکل بر می خورند .
    اما پرسشگر محترم نمی دونم فرد مذهبی هستید یا نه ومقید به مسائل مذهبی هستید یانه –اما اگر کمترین آشنایی به موضوعات مذهبی داشته باشید امامان معصوم ما بسیار ما را در این زمینه راهنمایی کردند مثلا گفتند دخترها با چه کسی ازدواج کنند وپسرها چه زنی را انتخاب کنند اکثر کسانی که مقید به مسائل مذهبی در زندگی موفق هستند چون با یک فاکتور های مشخصی برای ازدواج رفتند جلو ودست به یک انتخاب آگاهانه وعاقلانه وواقع گرایانه زدند .
    ما به شما پیشنها دمی کنیم که بشینید باخودتون فکر کنید واینکه واقعا چه ملاک های را برای ازدواج درنظ گرفتید که بتواند میزان خوشبختی شما را در ازدواج بالا ببرد.
    آیا اصلا ملاک ها وشاخصه هایی را برای ازدواج تون درنظر گرفتید واینکه تا به حالا فکر کردید که دوست دارید همسرتون چه ویژگی هایی داشته باشد؟اصلا آیا دوست دارید قبلا بازن نامحرمی دوست بوده باشد یانه؟
    بله اینها واقعیت است شما باید واقعا اگر می خواید ازدواج موفقی داشته باشید باید واقعا بشینید واندکی تامل کنید ومطالعه کنید باخودتون کنار بیاد وعاقلانه فکر کنید وتصمیم بگیرید .
    اما ما نمی خوایم سریع بدون دلیل به شما بگیم که با این شخص ازدواج نکن بلکه می خوایم ملاک های اصلی را به شما بگیم وبعد شما خودتون تصمیم درست را بگیرید.
    لزوم یک ازدواج موفق لطفا این مطلب زیر را مطالعه کنید تا یک فاکتور ها وملاک های بیاد دستتون .
    ما در چند موضوع بحث را ادامه می دیم به دقت بخونید .

    ××××××××××××دوستی پیش از ازدواج ××××××××××××××××
    برخی معتقدند باید آشنایی وصمیمت پیش از ازدواج وجود داشته باشد تا دو فرد یکدیگر را به خوبی بشناسد وپس از آن زندگی مشترک را شروع کنندامالازم است بیان شود که عشق واقعی وعلاقه مندی حقیقی بین دو جنس زمانی ایجاد میشود که دوفرد ارتباط خود بایکدیگر را به سادگی تزلزل پذیر ندانند-ازسوی دیگر هریک برای جلب نظر دیگری دست به رفتار نمایش نزنند.درآشنایی هایی پیش از ازدواج این مسئله بسیار دیده میشود.
    فهم این موضوع همگانی است کیست که نداند؟پس اگر پسری عاشق دختری شد یابرعکس واین مسئله واین عشق کورکرد وعقل فراموش شد-پس از آن که عطش عشق فرو نشست –دیگر جلوه ای از عقلانیت دراین زندگی دیده نمیشود وزندگی دستخوش حوادث وپیامدهای ناگوار خواهد شد.
    دوستی قبلاز ازازدواج که به غلط نام آن را ((عشق )) می گذارند.عامل تعیین کننده ازدواج نیست –زیرا ازدواج نوعی مشارکت دریک اجتماع کوچک(خانواده)است که درآن دوانسان می باید ازجهات گوناگون بایکدیگر تناسب عملی داشته باشند .پس آنچه عامل تعیین کننده است-همتایی وهم کفو بودن زن ومرد است .دراین صورتی که در انتخاب همسر – همگونی مراعات شود –نیازی به برقراری روابط صمیمانه پیش از ازادواج نخواهد بود-بلکه لازم است تاکید که چنین روابطی می تواند بیش از آن که مفید باشد –مضر وتهدید کننده نهاد خانواده درجامعه به شمار آید .بانگاهی به آمار می توان دید که آمار طلاق بین کسانی که قبل از ازدواج ارتباط های دوستانه داشته اندبالاتر است از طرفی آشنایی وارتباط دختر وپسر درمحیط اجتماع –بیش تر از آن که معرفت ساز باشد –فروزنده هوس ها ومعرفت سوز است .عمدتا دیده میشود فرد آنگونه که هست خود را نشان نمی دهد یا به سبب محبت وعشقی که ایجاد شده-نمیتواندعیوب طرف مقابل وجوانب مختلف قضیه را بسنجد.بیشتر رفتارها در آشنایی های خیابانی به شکل تصنعی ابزار میشود .ازاین روقرآن کریم هرگونه دوستی پسر ودختر که براساس موازین شرعی نبوده را ممنوع می داند وازآن نهی می کند.همانگونه که می فرماید (ولامتخذی اخدان-دوست پنهانی (نامشروع)نگیرید-مائده/5)
    بنابراین برای شناخت بهتر همدیگر –بهترین را آن است که دوطرف باطلاع خانواده وبامشورت از آنها –از همدیگر شناخت پیدا کنند.شناخت پیدا کردن لزوما به این معنا نیست که روابط دوستانه خیابانی برقرار کنند.دربسیاری ازمواقع-هدف اصلی که شناخت باشد-نه تنها تامین نمی شود-بلکه چه بسا شناخت کاذبی به وجود می آید که آثار آن در آینده وقتی ازدواج صورت گرفت ظاهر میشود.
    دربسیاری از مواقع-شناخت شخصیت واقعی واقعی ورفتار ها وویژگی ها از طرف دوستان فامیل خانواده –محیط کار و….به دست می آید.:درقرآن ازارتباط ودوستی با جنس مخالف نهی شده است .خداوند متعال می گیود (لانتخذی اخذان-دوست پنهانی ونامشروع نگیرید.مائده/5)
    نیز خطاب به زنان ومردان مومن می گوید-باید از نگاه به نامحرم بپرهیزید وحیا وعفت وپاکدامنی خود را درتمام زمینه ها حفظ کنند.(نور31/30)
    حتی درمورد راه رفتن آنان می گوید–زنان نباید هنگام راه رفتن –پای خود را چنان به زمین بگوبند-که صدای خلخال یشان به گوش رسد.(نو/32 )
    آن گاه که بحث از سخن گفتن بامردان نامحرم پیش می آید –خطاب قرآن به زنان پیامبر چنین است که نباید بانامحرم ـطوری سخن گویید که بیمار دلان –درشما طمع کنند-بلکه باید به صورت شایسته سخن گویید.وقتی از ارتباط دوجنس مخالف (حضرت موسی (ع)ودختران شعیب)سخن می گوید(قصص/23-26)صحبت کردن ودرحد ضورت وحیا وعفت درراه رفتن را بیان می کند.
    ازاین هابالاتر –خدای متعال در سوره غافرآیه19 –باعبارت تندی –چشم چرانی را که به مراتب از روابط پنهانی گناه آلود خفیف تر به نظر می رسد –مذمت کرده-می فرماید (یعلم خائنه الاعین وما تخفی الصدور-چشم هایی را که به خیانت گردش می کند-می داندواز آنچه درسینه ها پنهان است باخبر است )).
    همچنین درآیات 30و31 سوره نور به مردان وزنان مومن امر می کند که چشم از نامحرم بپوشند(قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ۚ ذَٰلِكَ أَزْكَىٰ لَهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ [٢٤:٣٠] )
    در نتیجه –وقتی خدای متعال نسبت به چشم چرانی ونگاه گناه آلود –این چنینی باتندی سخن گفته است –وضع روابط گناه آلود تا حدودی روشن میشود .این ها که به اجمال گذشت –نمایان گر حساسیت قرآن نسبت به روابط نامشروع وگناه آلود است .بازتاب این مساله نیز در روایات اهل بیت(ع)بسیار تند است .درروایات متعددی (نگاه گناه آلود ))تیری مسموم ازابلیس معرفی ونسبت به آن هشدار داده شده است :النظره سهم مسموم من سهام ابلیس –مستدرک الوسائل)
    -قبل از بررسی اجمالی معایب وآفت های چنین دوستی هایی –توجه شما را به نکته کلیدی جلب می کنیم وآن این است :که خدای متعال از‌آن جا که خالق بشر است – به خواسته های او وراهای صحیح برآورده شدن آنها –کاملا آگاه است لذا اگر دستوری می دهد –قطعا راه سعادت ونجات در‌آن است وترک آن هامفسده ویا فساد وتباهی آن به مراتب بیش از فواید آن اگر فایده ای داشته باشد خواهد بود..
    در یک کلام –درانتخاب همسر باید انتخاب عاقلانه باشد تازندگی عاشقانه گردد نهایت اینکه انتخابی عاشقانه را دنبال کنیم ودرزندگی عقل وتدبر را به کار گیریم واز آنجا که انس ودوستی وعشق پیش از ازدواج عقل را از انسان می رباید پرهیز از آن ضروری است .
    ————————————————–
    لزوم ازدواج موفق……….
    خیلی مهم است اینکه بدانیم چگونه می توانیم یک زندگی موفق داشته باشیم.
    برای ازدواج چند نکته مهم است .
    وقتی کسی می گوید می خواهم ازدواج کنم باید
    1-به بلوغ فکر ی رسیده باشد –یعنی اینکه احساس کند که می تواند یک خانواده را اداره کند.
    2-بلوغ جنسی –البته این نکته که امروزه بلوغ جنسی در به گزارش مرکز آمار پایین آمده یعنی این که افراد زود به بلوغ جنسی می رسند.
    3-اطلاعات خود را در زمینه زناشویی بالا برده باشد.
    امروز ه خیلی از طلاق ها به خاطر این است که افراد دارای بی اطلاعی از برخورد صحیح با همسر و…می باشد .که افرادی که می خواهند ازدواج کنند باید سعی کنند با مطالعه کتاب هایی که در این زمین نوشته شده است را مطالعه کنند سطح اطلاعاتشون بالا رود .
    کتاب هایی مثل مردان مریخی و زنان ووسی نوشته آقای جان گری بسیار می تواند موثر باشد.و کتاب های دینی پیرامون چگونگی روابط زناشویی که از گفته های معصومین به مارسیده .
    4-ساخته شدن از لحاظ روحی ومعنوی .خیلی افراد در زندگی به خاطر اینکه قبل ازدواج خودرا از لحاظ اخلاقی و روحی و معنوی نساخته اند در زندگی به گونه ای رفتا ر می کنند که موجب اختلاف در زندگی می شود .اگر مشاهده کرده باشید افرادی که واقعا مومن وبا تقوا هستند در زندگی موفق هستند و حقوق یکیدیگر را بهتر در زندگی رعایت می کنند .
    که باید با تهیه کردن سخنرانی های مذهبی یا رفتن پای درس استاد اخلاق خود را ازلحاظ اخلاقی ومعنوی ساخت .
    اما چگونه می توانیم یک زندگی موفق داشته باشیم؟؟؟آیا ملاک فقط تقوا کافی است؟همرا ه با ذکر احادیث پاسخ خواهم داد.
    یکی از عواملی که می تواند باعث خوشبختی در ازدواج شود دقت در انتخاب همسر است که در ادامه می گویم چه کسی را باید برای همسری انتخاب کرد .
    انتخاب همسر .
    اسلام همانگونه که به ازدواج اهمیت داده و همگان را به آن توصیه کرده است .انتخاب همسر را یکی از مهم ترین مراحل ازدواج شمرده وسفارش های و راهنمایی لازم را ارائه نموده تا خانواده ای تشکیل میشود ،بنیانی مستحکم وپایدا ر داشته باشد.
    اولین اساسی ترین ملاک ،دین دار بودن همسر انتخابی و برخورداری از اخلاق نیک علاوه براینکه خانواده را استحکام می بخشد ،هریک از زن و مرد را از انحرافات و بدی ها باز می دارد .
    پیامبر گرامی اسلام صلی..فرمودند:اگرشخصی به خواستگاری آمد که دین و اخلاق او مورد پسند شما بود ،همسری به او بدهید ،چرا که در غیر این صورت ،فتنه وتباهی بزرگی در زمین ایجاد خواهد شد.(1)
    اسلام ،انتخاب همسررا برعهده دختر وپسر قرار داده است تا باواقع بینی ،مال اندیشی ،تفکر ومشورت با والدین وافراد مطمئن ،همسر خود را انتخاب کنند.
    از مهمترین عواملی که ضامن خوش بختی وسعادت برای زوجین است ،اصل هم کفو بودن است .
    کسی که دیگران را به عنوان شریک زندگی انتخاب می نماید ،باید از هر حیث شایستگی داشته ،دارای سلامت جسمی و روحی و اصالت و خانوادگی باشد.
    توجه به اختلاف سن ،سطح و میزان تحصیلات ،اعتقادات و باور ها ،وضعیت جسمی و جذابیت ها ،سطح اقتصادی و وضعیت فرهنگی و…درایجاد زندگی پایدار موثر است .بنابراین لازم است که هریک از دختر وپسر در موارد فوق تا حد لازم همانند باشند.چرا که دربسیاری از اوقات ،اختلاف فاحش دختر و پسر دراین موارد ،موجب جدایی گشته.
    متسفانه امروزه بعضی از خانواده ها به جای این که به دین ،اخلاق ،فرهنگ ،اصالت خانوادگی ،نجابت ،پاکی و کفو بودن یکدیگر توجه کنند ،به معیار های غیر صحیح از جمله :ثروت و مقام و شغل ،ماشین،خانه و..اهمیت می دهند .اینان نمی دانند که ازدواج یک ارضای جنسی صرف نیست و مهریه های بالا ،چشم وهم چشمی ها ،جهزیه های آن چنانی ،خرج زاید و تشریفاتی و…نمی تواند مسلماضامن خوش بختی باشد .
    ازدواج پیوندی مقدس است که در سایه آن ،زن ومرد به کمال می رسند وسعادت ونیک روزی را نصیب خود می کنند.
    بنابراین موضوع ازدواج و تشکیل کانون خانوادگی در درجه ی اول ،هماهنگی زن و مرد می باشد.وعدم توجه به مقررات وقوانین و هم چنین بهداشت روانی آن در نسل حاضر برای عده ای زیادی ناراحتی و ملاخاطر به وجود آورده است .زیرا شالوده ی آن از روی عشق وتظاهرات غریزه جنسی بنیان گذاری شده است .از این رو زن ومرد باید برای ازدواج وانتخاب همسر به تامین بهداشت و روحی و اجتماعی و آموزشی و اقتصادی یک دیگر توجه کنند تا بتوانند یک زندگی اصولی ومستجکم را بنا کنند.(2)
    امام صادق علیه اسلام می فرمایند:درهنگام ازدواج ببینیدخود را در کجا قرار می دهید وچه کسی را شریک زندگی خود می کنید .بهترین زنان آنانند که منسوب به اصل و منسب شایسته می باشندو مخصوصا از نظر روانی باید خوش اخلاق باشند و بدان که زنان مختلفند :بعضی از آنها غنیمتند و بعضی دیگر غرامت.(3)(4)
    ———————————————————————————
    1-وسائل الشیعه-ج14-ص51
    2-صفذر صانعی-بهداشت ازدواج از نظر اسلام-ص6
    3-وسائل الشیعه –ج3-باب 6 –ص4
    4-آداب زناشویی –علی اکبری بامقدمه دکتر باهر.

    ————————–جمع بندی .———————-
    اینکه پرسشگر محترم –اما اینکه ابراز علاقه صحیح است یانه ؟
    به این مطلب توجه کنیم این امر به افراد بر می گرده بعضی ها از این امر سوءاستفاده می کنند وبعداز ازدواج اگر مشکلی پیش بیاددائما خانم را سرکوب می کنند.
    دوستی این چنین قطعا آفت هایی دارد این را تجربه ثابت کرده از خودم حرفی نمی زنم .
    ما از آینده خبر نداریم –اما اکثرا مشکل این چنینی پیش میاد به خاطر همین است که گفتند که پسر باید بره خواستگاری دختر -واینکه ابراز محبت وعلاقه باید از سوی پسر صورت بگیره نه دختر برای پیش گیری از چنین مشکلاتی هست تا در‌آینده همین مشکلی که فرمودید پیش نیاد.
    اینکه ادامه این چنین دوستی از اولش هم کار اشتباهی هست .
    اگر واقعا شخص نیت وهدفش ازدواج است باید از راه عرفی وشرعی بیاد خواستگاری .
    سعی کنید از اول راه امر خیر واللهی را تبدیل به امر گناه نکنید لزوما دوستی قبل از ازدواج آفت هایی دارد .مثل:
    1-بدبینی(شما ازشخص مقابلتون خبر ندارید اما اگر شخص مقابلتون شخص بدبین وشکاکی باشد ممکن است در آینده به شما بسیار شک کند واین تفکر را در ذهن خودش بگننجاند که این همسری که با من دوست شده حتما باکس دیگری هم دوست بوده یا اصلا ممکن است همین مسئله برای شما پیش بیاد شما به دلیل اینکه می دونید این شخص باکس دیگر دوست بوده بعد از ازدواج هم به این شخص شک کنید .)
    2-سرکوب خانم(اگر شخص عاقل نباشد ممکن است اگر اختلافی در زندگی پیش بیاد خانم را سرکوب کند وبگه تو خودت اول گفتی دوستت دارم .)
    3-دوستی بعد ازدواج(افراد مختلف هستند اما بعضی از افراد چون قبل ازازدواج در وادی دوستی با زنان نامحرم تجربه داشتند ممکن است بعد ازازدواج هم درگیر این موضوعات شوند –البته این هم بستگی به افراد دارد .)
    اگر واقعا شخص مناسبی به شما ابراز علاقه کرد اول از ایشون بخواید بیاد خواستگاری وبعد از این دقیق ملاک ها واصولی که برای ازدواج مهم است ودربالا هم ذکر شد را مورد بررسی قرار بدید بعد هم تصمیم گیری کنید .
    انشاءالله با عقلاینت وتوکل بر خد بتونید تصمیم درست وصحیحی بگیرید .
    برای شما بهترین ها را آرزومندیم .
    اگر سوالی هست بفرماید وگرنه روی دکمه حل شده بزنی تا سوالاتون حل شده اعلام شود .
    درنظرسنجی هم شرکت کنید .
    موفق باشید.
    یاعلی…… نکته ی اخلاقی……….
    پیامبر(ص) از علی(ع) پرسید:علی جان فاطمه را چگونه همسری یافتی؟علی (ع)فرمود:او در انجام طاعت پروردگاراست.(نعم العون علی طاعة الله)(بحارالانوار-ج43-ص117)

    توسط میثم رشید · 3732 روز 10 ساعت 31 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  2. 0 votes

    سلام!ممنون از جوابی که دادین!واقعا کامل و مفید بود!
    میخاستم بگم من و ایشون در حال حاضر دوست نیستیم!ینی دوستی ما فقط تو دنیای مجازیه !نه بیشتر!ینی اینم بعدا مشکل ساز میشه؟

    توسط neda68 · 3729 روز 12 ساعت 20 دقیقه قبل

    سوال: 1 پذیرفته شده: 1 ( 100% ) | امتیاز: 0

  3. 0 votes
    پذیرفته شده

    سلام –یک سوال دیگه این که شما چقدر واقعا به این شخص آشنایی دارید ؟چطور به این نتجیه رسیدید که این شخص برای شما مناسب است؟
    وآیا این مسئله دوستی این شخص باشخص دیگر برای شما مهم است یانه ؟
    شما باید همه این موضوعات رادرنظر بگیرید واینکه این احتمالات را در نظر بگیرید که این شخصی که به راحتی با خانم ها ارتباط دوستی برقرار می کندآیا بعداز ازدواج ممکن است به همین کار ادامه بدهد ؟یانه؟
    اگر واقعا ملاک ها در نظر گرفته نشود ممکن است به مشکل بر بخورید مثلا خیلی از افراد مقید به مسائل مذهبی بودند اما در هنگام ازدواج به این امر توجه نکردند بعد از ازدواج از اینکه همسرشون چادر نمی پوشه مشکل پیدا کردند وواقعا این شخص الان دچار مشکل شده خوب –به نظر شما چرا الان به مشکل بر خوردند ؟به خاطراینکه این شخص یکی از ملاک هاش را در نظر نگرفته واحتمال این را ندادند که ممکن است فردا به مشکل بر می خوردند تا احتمال را به حداقل برسونند.–اون ملاک مقید بودن همسرش به مسائل مذهبی بوده اما در اثر نادیده گرفتن این ملاک امروز دچار مشکل شدند .
    ببینید دوستی از طریق مجازی چندین آفت دارد .مثلا افرادی بودند که از طریق چت روم وفضای مجازی آشنا شدند و آقا در یک شهر وخانم در شهر دیگه الان که هنوز ازدواج نکردند دچار مشکل شدند که چگونه اولا خانواده ها را به همدیگر معرفی کنند وبعد اینکه یک مشکل دیگر هم راه دورشون است .دراینجا هم این افراد به مشکلاتی بر می خورند چون که در بالا که عرض کردم که لزوم یک ازدواج موفق در نظر شرایط مکانی وفرهنگی واقتصادی وخانوادگی و…..می باشد اما خیلی ها در اثر بی توجهی به این ملاک ها مشکل بر می خورند .
    ببینید اولا ما به شما توصیه می کنیم که رابطه را از طریق دوستی یا مجازی به هر شکلی که هست ادامه ندید .اگر این شخص واقعا قصد ازدواج دارد از شون بخواید بیاد خواستگاری شما وبعد از این شما باید به دقت کافی به دور از احساسات ملاک هایی که در بالا عرض شد از همه جوانب را مورد بررسی قرار بدید که وببینید که آیا این شخص واقعا برای شما مناسب است یانه ؟مثلا شما دوست دارید بعد از ازدواج در بیرون از خانه کار کنید اما همسر شما دوست دارد که شما خانه دار باشید مثلا شما دوست دارید چادر بپوشید اما همسر شما دوست دارد شما مانتو بپوشید- اینجا اگر شما این مورد را مورد توجه قرار ندهید بعد از ازدواج میتواند به مشکلات اساسی زندگی تون تبدیل شود و به مشکل بر می خورید .البته اختلافات همیشه وجود دارد اما باید در خواستگاری شما ملاک اساسی را بررسی کنید وتا اختلافات را به حداقل برسونید .مثل همون احتمالاتی که در بالاعرض شد آیا این شخص ممکن است بعداز ازدواج به شما شکاک شود یا خود شما به این شخص به خاطر تجربه وسابقه دوستی با شخص دیگر ممکن است به این شخص بدبین شوید وشکاک شودید؟یا این شخص ممکن است بعداز ازدواج با کس دیگر ارتباط دوستی برقرار کند؟
    اما چگونه این احتمالا ت را باید درنظر بگیرید عرض میشود.
    در کل شما نباید این رابطه دوستی حالا فرقی نداره مجازی غیر مجازی ادامه بدید واین شخص با خانوادش بیاد خواستگاری واگر ملاک ها تون با هم نمی خورد راحت تر رابطه خودتون را قطع کنید اما متسفانه خیلی ها به خاطر شکل گرفتن رابطه احساسی در دوران دوستی بدون در نظر گرفتن ملاک ها اساسی فقط بر لزوم ازدواج کردن پافشاری می کنند .واگر ضعفی هم در دیگری می بینند به خاطر شکل گرفتن رابطه ی احساسی نمی توانند بااین حقیقت کنار بیایند که این شخص برای دیگری مناسب نیست وهرچقدر خانوادشون بهشون می گه که این شخص برای شما مناسب نیست اما نمی توانند قبول کنند ووقتی
    ازد واج کردند مشکلاتشون شروع میشه .
    ببینید واقعا باید احتمالات را به حداقل رسونید(چون اگر به این ها توجه نشود می تواند مشکل ساز شود) مثلا همین احتمال را باید کاهش بدید این مسئله ای را که شما فرمودید جز احتمالات وجود دارد اینکه آیا این شخص ممکن است بعدا به خاطر همین آشنایی شما از طریق مجازی به شما شکاک شود یا خود شما ممکن است با دیدن رفتارهایی از همسرتون(مثل سرد شدن باشما) در‌آينده احتمال این را بدید که همسر شما ممکن است با شخصی از طریق فضای مجازی ارتباط دارد ؟باید از طریق صحیح سعی کنید این احتمال را کاهش بدید مثلا اگر واقعا برای شما مهم است که همسرتون قبل از ازدواج باکسی ارتباط نداشته باشد باید سعی کنید که باکسی ازدواج کنید که نسبت به این مسائل مقید است وباکسی ارتباط دوستی نداشته .واگر می خواید فردا این شخص به خاطر ابراز علاقه شما –فردا در برخورد بامشکلات ازاین امر سوءاستفاده نکند باید باکسی ازدواج کنید که اون شخص اول نسبت به شما ابراز علاقه کرده اما ممکن است این شخص از اون دسته آدم ها نباشد که ازاین امر (ابراز علاقه شما سوءاستفاده کند).همه این دسته جز احتمالات است وباید به حداقل برسونید.باید این شخص بیاد خواستگاری شما وبعد ببینید که آيا این شخص به ملاک های شما نزدیک است یانه واینکه ازلحاظ اخلاقی ورفتاری و……

    .ببینید تا اینجا این راه آشنایی از طریق فضای مجازی صحیح نیست امااگر از این جا به بعد باصحبت هایی که عرض شد وبررسی ملاک ها باز اصرار ازدواج با این شخص را دارید واگر می خواید ازدواج موفقی داشته باشید باید از اینجا به بعد باید سعی کنید از راه صحیح ملاک ها ومسائل مختلف زناشویی را زیر نظر خانواده واز طریق مشروع وزیر نظر مشاوره مسائل را صحیح بررسی کنید تا بتونید تشخیص بدید که آیا این شخص برای شما صحیح است یانه؟(این موضوع هم ازاین طریق است که این شخص بیاد خواستگاری شما وبعد هم موارد نام برده وملاک ها را بررسی کنید ).

    بهترین راه ارتباط صحیح از طریق خانوادهاست زیرا میزان آشنایی به همدیگر بیشتر است واگر آشنایی زیر نظر خانواده صورت بگیرید می توان خیلی از این احتمالات را از بین برد. –
    جمع بندی ………………..

    در کل سعی کنید این احتمالات را به حداقل برسونید واز طرفی هم بستگی به خودتون دارد که در مراسم خواستگاری همه جوانب را مورد بررسی قرار بدید وبررسی کنید وببینید این شخص برای شما مناسب است؟یانه؟ نظر خانوادتون چطور است نظر خانواده ی مقابل چی هست .در کل ممکن است این احتمال غلط از آب در بیاد واین شخص آدم شکاکی نباشد یا فردا به خاطر اظهار علاقه شما این مسئله را برعلیه شما استفاده کند.اما راه عاقلانه این است که این احتمالات را به حداقل برسونید .
    مطلب آخر ………………..
    درکل در پاسخگویی سعی شد که راه را صحیح به شما نشان داده شود ودرپایان هم تصمیم آخر باخودتون است .انشاءالله اگر سوالی هست بفرماید وگرنه سوالتون را حل شده انتخاب کنید .
    برای شما بهترین خوبی هارا آرزو مندیم .
    یاعلی…………………………….

    توسط میثم رشید · 3728 روز 16 ساعت 25 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  4. 0 votes

    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

    توسط apadanakitch.com · 1500 روز 14 ساعت 49 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

پاسخ شما

ایا ابراز علاقه ی دختر کار اشتباهی است؟ | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.