پرسشتان را مطرح کنید

0 امتیاز
Vote Con!

وسواس در ریبه

ریبهوسواس

با سلام.
پسری هستم، 20 ساله و دانشجوی برق.
سعی دارم دقیق سوالم را مطرح کنم:

بنده در نگاه به نامحرم، دچار وسواس ریبه شده ام؛ یعنی چون میدانم که اگر در اثر نگاه، تحریکی صورت بگیرد، حکم ریبه است، مدام این فکر که مبادا نگاهت موجب تحریک شود، مرا اذیت میکند. و آنچه که مشکل من است، اینست که همین مدام فکر کردن باعث میشود تا چشمان و ذهن بنده بیش از حد حساس شود، و با کوچک ترین بی مبالاتی خانم ها در پوشش، احساس ریبه میکنم.

دو نکته از خودم:
1. در مناسبات روزمره ممکن است برخورد با نامحرم داشته باشیم ( و بنده مقید به مراقبت هستم) حال، نمیشود که هیچ وقت به خانم های سهل انگار نگاه نکرد، (مثلا در پیاده رویی که در اطرافت خانم های بدپوشش حرکت میکنند، نمیشود چشم را بست! فقط میتوان پایین انداخت که باز هم پا های این خانم ها از دایره دید خارج نمیشوند و خود پا ها هم الآنه مستعد تحریک همگان است) اگر این موضوع هرروز تکرار شود، نمیشود برای جلوگیری از تحریک مختصر، هرروز مسیر را عوض کرد و رفتار نامعقول داشت؛ یعنی به نوعی برای بنده حرج ایجاد شده.

2. از راهکار های جلوگیری وسواس، بی اعتنایی است؛ ولی وقتی من میدانم اگر تحریک شوم، ریبه است و معصیت خدا را میکنم، چطور بی اعتنایی کنم؟

3. مطمئنا دین اسلام برای شخصی وسواس مثل من راهکاری دارد تا هم رفع حرج شود، هم گناه صوت نگیرد. “و من یتق الله یجعل له مخرجا”

4. در ضمن سعیم بر اینست که از اذکار، کتب معنوی، فعالیت های مفید و… استفاده کرده و از بیکاری، فکر های نامناسب و… پرهیز کنم.

خواهشمندم بسیار دقیق پاسخ دهید.
ممنون، یا علی.

توسط امیرحسین درسایر مسایل جنسی · پاسخ 2583 روز 30 دقیقه قبل

سوال: 1 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 0

 

پاسخ (2)

  1. 0 votes

    بهتره در استفاده از دستورات دینی همونطور باشید که پیامبر گفت : دین من دین سختی نیست
    شما با این رفتار وارد در مشکلات دیگری شده اید
    راه سعادت انسان با رعایت شرایط اسلامی از میان مردم و اجتماع میگذرد و چنین رفتارهایی بیشتر به بیماری روانی شبیه تا رعایت دستورات شرعی … چون هر چیزی از اعتدال خارج شود از دین خارج شده

    توسط مدیریت سایت · 2346 روز 4 ساعت 9 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  2. 0 votes

    با سلام
    دوست گرامی وقتی تا این حد ذهنتون درگیره و تحریک می شوید باید ریشه یابی کنید ممکنه مساله صرفا بحث تقیدات اسلامی و اخلاقی نباشد چون به هر حال تحت تاثیر قرار می گیرد و ذهنتون درگیره اتفاقا بیشتر به سمت این مساله کشیده می شوید و هین ممکن است خدای ناکرده مشکلاتی ایجاد کند .درگیری ذهنی ما چیزی نیست که طبیعی باشد چون هر چند قبول دارم شرایط و اوضاع جامعه و پوشش اوضاع نابامانس است ولی خب طبیعتا در این شرایط و اوضاع همه افراد و به خصوص اقایان در معرض اسیب هستند ولی ایا همه درگیری ذهنی اینچنینی دارند ایا همه افراد مذهبی تا این جد نگران تحریک شدن هستند قطعا تقوی داشتن کمک کننده است ولی مساله شما فکر می کنم به نوعی وسواس ذهنی است که باید بررسی شود و امیدوارم با مراجعه مساله حل شود و ارامش ذهنی بیشتری داشته باشید

    در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
    44034490
    موفق باشید

    توسط مشاور · 2314 روز 20 ساعت 4 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

پاسخ شما

وسواس در ریبه | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.