پرسشتان را مطرح کنید

خانه » مشاوره خانواده » درمان وسواس شدید
0 امتیاز
Vote Con!

درمان وسواس شدید

افکار ناخواستهوسواس

با سلام

من خانمی باردار ۳۲ ساله ای هستم که ۱۲ سال است به وسواس فکری شدید مبتلا هستم. خیلی مبارزه کردم و وسواس بسیار عجیبی را پزشکان را درمانده کرده بود تقریبا درمان کردم ولی از آنجا که این افکار را از در بیرون کنی از پنجره می آیند تغییر شکل داده و بازگشتند.

من عاشق همسر مهربانم هستم و افکارم مستقیما رفتند سر این موضوع مهم.روزی احساس کردم صدایی ذهنی به من گفته که اگر کاری کنی که خیانت به همسرت محسوب شود او را از دست خواهی داد. من همیشه وفادار بودم و عاشق همسرم ولی از آن روز دیوانه وار مراقب افکار و رفتارم شدم که مبادا خیانتی مرتکب شده باشم. این مراقبت در عرض یکسال از من دیوانه ای ساخته که قادر به کنترل افکارش نیست. افکار ناخواسته جنسی در مورد غریبه ها که گاه معلوم نیست خواسته بوده یا ناخواسته. مرور افکار برای کشف درجه وحشتناک بودنشان کار را بدتر کرده و اصلا یادم نمیماند چرا چنین فکری کردم و معمولا بدترین حالت ممکن به ذهنم می رسد. عذاب وجدان مرا می کشد. گاهی احساس می کنم از این افکار مرا تحریک کرده. گاهی به جنب شدن شک می کنم.

گاهی شک 90 درصدی می کنم که خودم عمدا به بعضی افکار پرداخته ام و حتی نمی دانم قصدم لذت بوده یا نه.

حتی گاه فکر می کنم که از کسی خوشم آمده و در دل به آن شخص برای لحظه ای احساس عشق می کنم! ( در حالی که در حالت کلی مقید به همسر و زندگیم هستم و فورا پشیمان کمی شوم.)گاهی احساس می کنم خودم عمدا به شخصی و دوست داشتن آن شخص(هر تصویر و شخص و صدایی می تواند باشد) فکر کرده ام. در حالی که من نمی خواهم. از کجا بدانم چرا این افکار می اید و آیا از ته دل است یا نه.
آیا من خیانت کرده ام؟
اگر این طور است فرد خیانتکار باید چه کند؟ غسل توبه؟ غسل جنابت احتیاطی؟ کفاره؟ چگونه سرنوشتی که نگران آن هستم را تغییر بدهم؟

مرتب میل به غسل دارم ولی از طرفی به خودم می گویم اگر غسل کنی ممکن است سرنوشت بدتر شود و آنوقت گیر می کنم که غسل کنم یا نه.

من نگرانم که مبادا با این اتفاقات به همسرم آسیبی برسد. دیگران معمولا از تعلل ها و حرکات ناگهانی صورتم برای دور کردن افکار متوجه درگیری دروحی من می شوند. حالت تهوع وسواس من از بارداری هم بدتر است.

خواب ندارم. وقتی هم می خوابم راحت ندارم. یا استرس دارم یا درمانده و غمگینم.

دلم برای کودکم می سوزود که مادرش اینقدر پریشان است. دلم برای همسرم می سوزد که مرا نگران و ناراحت می بیند.

به هیچ چیز مطمئن نیستم. نعوذ بالله به قدرت خدا شک دارم و نگرانم قوانین طبیعت به دعاهای من بی اعتنا بوده و فقط غسل را به عنوان قربانی و راه حل بخواهند.

گاهی نمی دانم نیت کرده ام یا نه و آیا نیت عین عمل است یا نه.

اصلا توانایی مالی درمان را ندارم.

دارو هم به دلیل بارداری، بسیار اندک مصرف می کنم.

ببخشید پرحرفی من رو ولی این ها رو گفتم تا بفرمایید آیا می شود بیخیال شد؟ آیا می شود چنین افکار قبیحی را آزاد گذاشت؟ آیا کسی می تواند بر سر زندگی عزیزترین هایش ریسک کند؟

من فقط 4 ماه است که نماز می خوانم و سالها درگیر تحقیق دینی بودم دو در حال حاضر چون حس نماز را دوست دارم و بین ادیان، اسلام را منطقی تر یافتم نماز می خوانم. وگرنه شک همیشه با من همراه و یار بوده متاسفانه.

خیلی سپاسگذارم

توسط aamg5050 درمشاوره خانواده · پاسخ 2399 روز 16 ساعت 54 دقیقه قبل

سوال: 1 پذیرفته شده: 0 ( 0% ) | امتیاز: 0

 

پاسخ (2)

  1. 0 votes

    خانم محترم روانشناسان معتقدند که تفکر بیش از حد می تواند باعث بروز اشکالات اساسی در اعمال انسان شود، به ویژه برای خانم هایی که در استرس و ناامیدی بسرمی برند، به اضطراب و افسردگیشان منجر خواهد شد.در ادامه، توصیه هایی برای توقف تفکر بیش از حد و آرامش یافتن در زمان حال به شما پیشنهاد می شود.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت روان، همۀ ما برای مثبت بودن بیشترین تلاش خود رامی کنیم، ولی گاهی هم الگوهای منفی فکری باعث نابودی لحظات زیبای زندگیمان می شود.

    ما ممکن است در گذشته اشتباهاتی کرده باشیم که باعث نگرانی و تنش ما در زمان حال باشد و این موضوع می تواند در آینده به نتایج منفی منجر شود. ما احتمالاً بیش از اندازه به تجزیه و تحلیل تجارب معمولی و تعاملاتمان می پردازیم و این در حالی است که بسیاری از مشغولیات ذهنی ما، حتی وجود خارجی هم ندارند. بسیاری از مواقع به محض این که اتفاق بدی رخ می دهد، ما آن را با اتفاقات بد گذشته پیوند می دهیم و شروع به احساس ناراحتی و غم می کنیم و شاید همین حالا در مورد بسیاری از مشکلات که احتمال می دهیم به نتایج منفی برسد، به خود سخت بگیریم و مضطرب باشیم.

    اگر شما بسیاری از مواقع خود را در چنین موقعیت هایی می یابید، به قول روانشناسان؛ “بیش از اندازه متفکر” هستید و این طرز فکر می تواند به سلامتی شما آسیب شدید برساند.

    روانشناسان معتقدند که تفکر بیش از حد می تواند باعث بروز اشکالات اساسی در اعمال انسان شود، به ویژه برای خانم هایی که در استرس و ناامیدی بسرمی برند، به اضطراب و افسردگیشان منجر خواهد شد.

    در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
    دفتر قیطریه:
    ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه

    توسط مدیریت سایت · 2346 روز 17 ساعت 58 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

  2. 0 votes

    با سلام
    دوست عزیز وسواس شما شدت پیدا کرده است و اینکه قطعا باید زیر نظر روانپزشک باشید و دارو مصرف کنید .ببینید درسته شرایط مالی ندارید ولی مشکل شما دارد به سمت اختلالات ذهنی می رود و علاوه بر وسواس توهم ها و صداهایی که می شنوید به هر حال گاهی باید از هزینه هایی کاسته شود این هم مثل باقی مسائل و حتما باید زیر نظر روانشناس باشید مسائل و درگیری که در ذهن شماست غسل مداوم و سایر مسائل خوب شرایط را خیلی سخت می کند .شما بیماری وسواس دارید و این رفتارها گناه محسوب نمی شوند .ولی این دلیل نمی شود که شما درمان نشوید و پیگیری نکنید .ببینید شما اگر دچار سرماخوردگی شوید قطعا درمان را ادامه می دهید .این مساله درسته که جمسی نیست ولی نباید رها شود امیدوارم با مراجعه مساله حل شود .

    در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
    ۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
    موفق باشید

    توسط مشاور · 2342 روز 16 ساعت 13 دقیقه قبل

    اطلاعاتی در دسترس نیست

پاسخ شما

درمان وسواس شدید | مشاوره جنسی رایگان

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.